A Kínai Nagydíj első edzésén a McLaren tűnt a legerősebbnek, Jenson Button az első, Lewis Hamilton pedig a harmadik legjobb idővel zárt – az ún. F-duct valószínűleg kiválóan szolgál a sanghaji pálya két egyenesén.

A két McLaren közé a Malajziában a dobogón végzett mercedeses, Nico Rosberg fért be, az ő hármasuk mögött azonban óriási szakadék következett, Sebastian Vettel már nyolctizedes lemaradással zárt a negyedik helyen.

Az 5-6. helyen a két renault-s, Robert Kubica és Vitalij Petrov végzett, mögöttük pedig Michael Schumacher. A top10-be befért még Mark Webber, Adrian Sutil és Felipe Massa is, de ők további három tizeddel maradtak le az előttük állóktól.

A Ferrari rögtön motorhibával kezdte a hétvégét: Fernando Alonso egyetlen mért kört sem teljesített az edzésen, az autójából lángnyelvek csapdostak ki, miközben a 6. kanyarban félrehúzódott.

Az edzés azonban minden bizonnyal a Toro Rossó-s Sebatien Buemi balesete miatt marad majd igazán emlékezetes, a svájci pilóta igen bizarr incidenst úszott meg. Az edzés vége előtt nagyjából negyedórával a versenyző a hosszú hátsó egyenes féktávjához ért, amikor az első felfüggesztése egyszerűen összeomlott, a két első kereke pedig egyszerre repült el. 

Hatalmas előnyben a többiekhez képest
Nem sokáig bírta a Ferrari-motor

Nem sokáig bírta a Ferrari-motor

Nem sokáig bírta a Ferrari-motor


Az irányíthatatlan autó a kavicságyban végezte, de Bueminek szerencsére az ijedségen kívül nem esett komoly baja. Az eset után a Toro Rosso már Jaime Alguersuarit sem engedte a pályára. A csapat vizsgálata szerint a felfüggesztés egyik új, erre a hétvégére bevezetett tartóeleme volt hibás, előbb a jobb, majd egy pillanattal később a duplájára nőtt terhelést nem bíró bal oldali elem is eltört, a kerekek pedig azért repülhettek el, mert a rögzítőláncuk eredetileg épp a megsérült alkatrészhez csatlakozott. A Toro Rosso a versenyhétvége további részében a korábbi futamokon használt felfüggesztéshez tér vissza.

Óriási szerencséje volt egyébként a balesetet szemből rögzítő operatőrnek, ugyanis az egyik elszabadult kerék pontosan az ő irányába repült, de „csak” a kamerát találta el, a mögötte álló embernek nem esett baja.

Buemi balesete



Kínai Nagydíj, 1. szabadedzés, Sanghaj, 2010. 04. 16. 

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör