Két komoly jelöltről lehetett hallani, a tavaly év végén visszavonult, idén a Ferrari tartalékosi szerepében tevékenykedő Giancarlo Fisichellát, valamint a volt Jaguar- és Red Bull-versenyzőt, a Hondánál és a BMW-nél tesztelői tapasztalatokat is szerzett Christian Klient emlegették a HRT-vel kapcsolatban.
Emiatt igencsak meglepő, hogy a spanyol alakulat kit választott végül, az állást ugyanis az a japán Sakon Yamamoto kapta, aki 2006-ban a Super Agurival, 2007-ben pedig a Spykerrel összesen 14 futamon indult. A 26 éves pilóta egyébként a Renault utánpótlásprogramjának tagja és F1-es demopilótája volt, az alsóbb kategóriákban azonban sosem mutatott sokat, a 2008-2009-es GP2 Asia sorozatban elért 9. helye messze a legjobb eredménye.
A japán minden bizonnyal komoly szponzori pénzzel pótolta a Forma-1-es tapasztalatának hiányosságait.
„Bízom benne, hogy a hasznosan járul majd hozzá az autónk fejlesztéséhez, tovább erősíti majd a csapatot az európai szakasz előtt. Örömmel fogadjuk Sakont a csapatnál, bizakodva nézünk a közös munka elé” – mondta a csapatfőnök, Colin Kolles.