Példátlan mennyiségű pozícióváltást hozott az esős Kínai Nagydíj, az elmúlt idényben összesen nem volt annyi előzés, mint a sanghaji versenyen.
Már a futam kezdete előtt elkezdett szemerkélni az eső, de a mezőny még száraz gumikon indult. A rajtnál Fernando Alonso óriási tempóval ugrott a két Red Bull elé, miközben a pole-ból induló Vettel Webber mögé került, de utólag kiderült, hogy a spanyol kiugrott, később bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott.
Rögtön az első körben baleset történt, a Force Indiá-s Liuzzi megcsúszott, elkaszálta Sebastien Buemit és a sauberes Kamui Kobayashit, a második körre be is jött a biztonsági autó. A safety car alatt Alonso, Webber, Vettel és Hamilton is kiment kereket cserélni, míg Rosberg, Button, Kubica és Vitalij Petrov kinn maradt, az új rajt után ők vették át a vezetést.
Az 5. körben Vettel és Hamilton átmeneti esőgumikért ment ki, a bejáratnál a mclarenes bevágott a Red Bull elé, majd a visszatérésnél is végiglökdösődték a bokszutcát. Az esetet a versenybírók a futam után vizsgálják meg. Nem sokkal később a két Ferrari is intermediate gumira váltott, Massa kis híján megismételte Hamilton 2007-es kiesését, amikor a kis sóderágyon keresztül fordult csak be a bokszutcába.
Button a 19. körben átvette a vezetést Rosbergtől, miután a német egy kanyarban kicsúszott és a mclarenes utolérte. A következő körben Schumacher, Webber, Alguersuari és a két Ferrari is újra a bokszba jött, Alonso már a bokszbejáratban megelőzte csapattársát – valószínűleg ezt az esetet is megvizsgálják még a stewardok. A korábbi kiállást megspórolva ugyanekkor váltott először Button is esőgumira.
Két körrel később újból szerephez jutott a biztonsági autó, ugyanis a Toro Rossó-s Alguersuari első szárnya leszakadt az egyik Hispania előzése közben. A safety car távozása előtt Button nagyon belassította a mezőnyt maga mögött, tumultuózus jelenet alakult ki az újrarajtoltatást megelőzően.
A harmadszorra is újraindult verseny számtalan pozícióváltása mellett is Lewis Hamilton volt ennek a szakasznak a főszereplője, az angol hihetetlen tempót diktálva sorra előzte meg Petrovot, Kubicát, majd Rosberget is utolérte, akivel keményen csatázott a dobogós helyért.
Hamilton végül a 37. körben váltott az utolsó gumiszettjére és rövidesen Button is ugyanezt tette, az utolsó kiállásaik után ki is alakult a dobogó végső sorrendje, mindkét McLaren Rosberg elé került. Ekkor azonban messze nem tűnt még lefutottnak a meccs, az utolsó 10 körben egymástól eltérő időpontokban, de drasztikusan kopni kezdtek a gumik, az első három közti különbségek ingadoztak, csak a végére még erősebben hulló eső miatt állt be az eredmény.
A pontszerző helyek hátsó felében is az utolsó körökig folytak az előzések, Schumacher, Alguersuari, Massa, Petrov, Webber oda-vissza előzgette egymást attól függően, hogy ki mennyire tudta irányítani az autót a vizes pályán.
A sorrend végül Alonso, Kubica, Vettel, Petrov, Webber, Massa és Schumacher lett. Hét pilóta esett ki: a virgines Timo Glock elrajtolni sem tudott, Liuzzi Buemit és Kobayashit rántotta magával az első körös balesetnél, Pedro de la Rosa Sauberjében a sepangihoz hasonlóan adta meg magát a Ferrari-motor, Lucas di Grassi és Jarno Trulli pedig más műszaki hiba miatt búcsúzott.
Button idei második győzelmével átvette a vezetést a világbajnokságban, Nico Rosberget egyenletes teljesítménye a második helyre hozta fel. Tőle mindössze 10 pont választja el a hetedik helyen álló Robert Kubicát, az állás továbbra is nagyon szoros.
A világbajnokság három hét múlva az első európai helyszínen, Barcelonában folytatódik a Spanyol Nagydíjjal.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2010.04.18.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:44:42.163
- 56
- 2.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 1.530
- 56
- 3.
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 9.484
- 56
- 4.
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 11.869
- 56
- 5.
- Robert Kubica
- Renault
- + 22.213
- 56
- 6.
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 33.310
- 56
- 7.
- Vitalij Petrov
- Renault
- + 47.600
- 56
- 8.
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 52.172
- 56
- 9.
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 57.796
- 56
- 10.
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1:01.749
- 56
- 11.
- Adrian Sutil
- Force India
- + 1:02.874
- 56
- 12.
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- + 1:03.665
- 56
- 13.
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:11.416
- 56
- 14.
- Heikki Kovalainen
- Louts F1 Racing
- + 1 kör
- 55
- 15.
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- + 1 kör
- 55
- 16.
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- + 2 kör
- 54
- 17.
- Karun Chandhok
- Hispania Racing
- + 4 kör
- 52
- 18.
- Jarno Trulli
- Louts F1 Racing
- kiesett
- 26
- 19.
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- kiesett
- 18
- 20.
- Pedro de la Rosa
- BMW Sauber
- kiesett
- 8
- 21.
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- kiesett
- 0
- 22.
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- kiesett
- 0
- 23.
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- kiesett
- 0
- 24.
- Timo Glock
- Virgin Racing
- nem indult
- 0