Az újonc csapatok közül a Kínai Nagydíjon is a Lotus érte el a legjobb eredményt. Jarno Trullinak ugyan makacs hidraulikai probléma miatt fel kellett adni a versenyt, de Heikki Kovalainen mindössze egykörös hátránnyal a 14. lett.

„Szép lezárása volt ez az első négy futamunknak! Azt hiszem, megfelelő stratégiát választottunk az igen nehéz körülmények között. A tempónk is jó volt, megint a többi újonc előtt jártunk és a Williamsszel is csatáztam. A csapattal közösen döntöttem úgy, hogy sokáig kinn maradok a száraz gumin az elején, a pálya nem volt elég vizes, és láttam, hogy a rajt után alábbhagyott az eső. A többiek küszködtek az esőgumin, szóval bejött a dolog. Lehet, hogy nem lesz mindig ilyen szerencsén, de ezzel is bizonyítottuk, hogy jó csapat vagyunk, jó döntéseket tudunk hozni, nagyon elégedett vagyok!” – mondta a finn, aki egy kis időre egészen a hatodik helyig kapaszkodott, a jó taktikai húzásnak köszönhetően.

„Természetesen örülök, de hadd mondjam el, mennyire sajnálom Jarnót. Eddig mindig ő volt peches, úgy tűnik, az ő autóját sújtja a balszerencse, bocsánatot kérek ezért – Heikki viszont fantasztikus versenyt teljesített!” – nyilatkozta a Lotus technikai főnöke, Mike Gascoyne utlava az olasz pilóta újabb hidraulikai hibájára.

F1: Megint a Lotus a legjobb újonc 1
Akadnak szurkolóik is

Akadnak szurkolóik is

Akadnak szurkolóik is


A Lotusszal ellentétben a Hispániánál maradéktalanul elégedett lehetett mindenki, hiszen mind Bruno Senna, mind Karun Chandhok célba ért, idén immár másodszorra. Az indiai hidraulikai gondok miatt a bokszutcából rajtolt, míg Sennát a borús időhöz túl sötét sisakplexije zavarta egy kicsit, de a csapatfőnök így is büszke.

„Jó nap a csapatnak, miután másodszorra is mindkét autónk beért. Sok adatot gyűjtöttünk, ami hasznunkra válhat az európai versenyeken. Gratulálok az egész csapatnak. A következő három hétben azon dolgozunk, hogy a hazai versenyre, Barcelonába új fejlesztéseket vigyünk” – mondta Colin Kolles.

A Virginnél műszakilag katasztrofális volt a futam, a technikai igazgató a verseny után nem túl büszkén foglalta össze a napot:

Glock el sem indult, Trulli a felénél szállt ki

Glock el sem indult, Trulli a felénél szállt ki

Glock el sem indult, Trulli a felénél szállt ki


„A parc ferméből délelőtt kihozva beindítottuk az autókat és felfedeztük, hogy Lucasnál (di Grassi) nem működik megfelelően a kuplung. A verseny előtt kicseréltük, de azután sem működött jól, miután végre a pályára küldtük, így végül ki kellett állnia. Timo (Glock) autójában a rajtrácson a motor légnyomása szökött el, visszavittük a garázsba, megpróbáltuk feltölteni, de nehezen hozzáférhető helyen volt a szivárgás, így őt is ki kellett vonni a versenyből. Elkeserítő nap, de tudom, hogy megoldjuk a problémákat és jobbak leszünk Barcelonában!” – nyilatkozta Nick Wirth.