Ahogy már pénteken is írtuk, az izlandi Eyjafjalla vulkán által eregetett hamufelhő a Forma-1-et is kellemetlen helyzetbe hozhatja. A csapatok a kínai futam után hazaindulnának, de nincs hova, az európai repterek többsége ugyanis le van zárva. A Sanghajból Európa felé induló járatokat nagyrészt törölték a következő két napra, és egyes légitársaságok azt is megkockáztatták, hogy az F1-eseknek akár május elejéig is várniuk kellhet az indulással.
„Nehéz lesz, de megoldjuk valahogy. Ha másképp nem megy, a transz-szibériai expresszel megyünk. Nem is az emberek miatt aggódunk elsősorban, mert ők így vagy úgy hazajutnak, de az autókat is vissza kellene juttatni, és egyelőre semmit sem tudunk a szállításról” – magyarázta az Autosportnak a McLaren csapatfőnöke és egyben a csapatok szervezete, a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh.
„Ha veszítünk három-négy napot, azt túléljük, de ha mondjuk egy hétről vagy többről van szó, akkor már gond lehet. Találunk megoldást, de a felszerelés sorsa mindenképpen nagyobb gond, mint az embereké” – tette hozzá.
„Amikor megnyílnak a repterek, hazavisszük a felszereléseket, de addig itt maradunk. Remélhetőleg a hét végén már indulhatunk” – nyilatkozta a Formula One Management (FOM) logisztikai felelőse, Alan Woollard.
A torlódás a legkisebb csapatoknak árt leginkább, a Virginnél például elakadhat a fejlesztés.
„Nem tudjuk, mikor jön majd a szállítmány. Barcelonára szeretnénk átalakítani az autót az új üzemanyagtankhoz, az egyikkel jól haladunk, mert otthon hagytuk az egyik tartalék kasztninkat. De sok függ attól, hogy mikor jön a felszerelés. Sok dolgunk lesz nagyon rövid időn belül. A jövő héten töréstesztjeink is lennének. Az alkatrészek otthon vannak, ez nem is gond, de a második autó már problémás” – magyarázta a technikai igazgató, Nick Wirth.