Max Mosley keményen kritizálta a Ferrarit az F1 Racing című magazinnak adott interjújában, amelyet a megjelenés előtt hozott nyilvánosságra az azonos kiadói csoporthoz tartozó Autosport. Mosley nemcsak a csapatot, hanem az elnököt, Luca di Montezemolót is kritizálta. „Luca nagyon jól kijön az emberekkel, nagyon tiszteletre méltó és kedves személyiség, ám szerintem gyenge karakter” – mondta Mosley. „Emiatt rettentő könnyű őt befolyásolni.”

Mosley szerint a Ferrari képtelen lenne akár egy versenyt is megnyerni, ha ugyanannyi pénzből kellene gazdálkodnia, mint a konkurenseknek. Az FIA korábbi elnöke szerint erre jó példa, hogy Maranello lázadt leginkább a tervezett költségplafon ellen. „Mindenki elfogadta a terveket és a módszereket, csak a Ferrari nem. Azt hiszem, azért, mert pontosan tudják, hogy elbuknának, ha ugyanannyi pénzük lenne, mint a konkurenseknek.”

Mosley cáfolta azt a közkeletű feltételezést, hogy az FIA részrehajló lett volna a Ferrarival szemben. „Soha nem kedveztünk a Ferrarinak, még ha néha voltak is erre utaló jelek. Csak oda kell menni a Ferrarihoz, teljesen őszintén és nyitottan válaszolnának erre a kérdésre, ez sok más csapatról nem lenne elmondható.”

Mosley visszautalt a Ferrari 1999-es botrányára is, amikor szabálytalan légterelők használata miatt előbb kizárták a csapatot a Maláj Nagydíjról, majd később megváltoztatták a döntést. Mika Häkkinennek emiatt az utolsó futamon kellett bebiztosítania világbajnoki címét Eddie Irvine-nal szemben. „Szabályosak lettek volna a szárnyak, ha akármekkora, akár minimális szöget zárnak be a karosszériával, szabálytalanok, ha függőlegesen állnak.”

„Szerintem függőlegesek voltak, a Ferrari azonban azt állította, hogy nem. Meg kellett volna vizsgálnunk az autót az utolsó négyzetcentiméterig, de hát folyton tanuljuk, hogy milyen hibákat ne kövessünk el még egyszer.”

Mosley szerint a Forma-1-es szurkolók nagy része igazságtalanul támadta munkássága során. „Ha a rajongók teljesen megértették volna a problémákat, nem fordultak volna ellenem. Mert mindent azért tettem, hogy a Forma-1-et életben tartsam és megelőzzem összeomlását. A szerkezet sokkal labilisabb, mint ahogy azt sokan gondolnák.”