2013-tól új motorszabványt vezetnek be a Forma-1-ben, eltűnnek majd a jelenleg használt, 2,4 literes, benzines V8-asok. A legvalószínűbb, hogy 1,5 literes, közvetlen befecskendezésű turbós esetleg turbódízeles erőforrásokra cserélik őket, de a mindig jól értesült Pitpass.com egy igen érdekes alternatíváról ír.
A szaklap szerint akár gázturbinák is válthatják a jelenlegi erőforrásokat, ugyanis az ilyen egységek fejlesztésével foglalkozó Project 1221 nevű cég is felvette a kapcsolatot az F1 urával, Bernie Ecclestone-nal, árulta el a cég vezetője, Andreas Adrianos.
Adrianos szerint a gázturbinák mind a környezetvédelem, mind a költségek terén alulmúlhatják a belső égésű motorokat. Az akár biodízellel is működő hajtóművek fogyasztása és károsanyag-kibocsátása alacsonyabb, és mivel az ilyen jellegű motorokat a repülőgépekben és helikopterekben fellépő terhelésekhez találták ki, így a Forma-1-gyel is könnyedén megbirkóznának, akár egy teljes idényt bírhatnak komolyabb karbantartás nélkül, ami drasztikusan csökkentheti a költségeket. A turbina előnye továbbá, hogy nincs szüksége hagyományos hűtőrendszerre, így a beépítése is könnyebb lehet.
A Project 1221 főnöke azt is hozzátette, hogy a beömlő levegő mennyiségének szabályozásával a gázturbinák teljesítménye könnyedén befolyásolható, így az FIA a teljesítményegyenlősítő törekvéseinek is kiválóan megfelelhet a megoldás.
Hátrányt jelenthet azonban, hogy az F1-ben a hatvanas évek legvége, a lotusos Colin Chapman újítása óta teherviselő elemként használt motorokkal ellentétben a gázturbinát nem lehetne strukturális elemként használni, tartókeretbe kellene építeni. A sebességváltó beszerelése is nehézségeket okozhat, a működtetéséhez plusz elektromotor kellene.