A jelenlegi kizárólagos szállító, a Bridgestone 2010 végén távozik a Forma-1-ből, így új gyártót kell találni. Eddig három jelölt jelentkezett: a francia Michelin, az amerikai tulajdonú brit cég, az Avon és az olasz Pirelli.
A csapatok szeretnék a lehető leghamarabb végleg eldönteni a kérdést, de ez nem lesz könnyű, ugyanis ellentétes feltételeket kell mérlegelniük.
A 2006 végéig a Bridgestone-nal „háborúzó” Michelin csak úgy hajlandó a visszatérésre, ha 2011-től is lesz versenytársa: „Tárgyalunk az FIA-val és a Forma-1 többi irányítójával, közöltük velük, hogy ha több gyártó is részt venne, akkor a Michelin is készen áll az F1-re” – mondta a cég egyik vezetője, Didier Mariton.
Az olasz Pirelli a múlt héten jelezte, hogy érdekelné az F1, és a cég azt ígérte, hogy a Spanyol Nagydíj hétvégéjén terjeszti majd az érintettek elé a részletes ajánlatát. A brit Autosport értesülése szerint ez meg is történt, azonban a milánói gyártó csakis kizárólagos szállítóként szállna be.
„Mi szeretnénk egyedüli szállító lenni. Az idő elég rövid, így inkább a mostani helyzet fenntartását látjuk jónak” – mondta a Pirelli versenyigazgatója, Mario Isola Barcelonában.
Míg a verseny szempontjából ellentétes állásponton van a Michaelin és a Pirelli, az olasz gyártó abban viszont egy oldalon áll a francia riválissal, hogy a jelenlegi 13 colos abroncsok helyett 18-asokat szeretne bevezetni, egyedül az Avon maradna a mostani méretnél.
„Ez egy lehetőség. Tudom, hogy a csapatok inkább maradnának a 13-as gumiknál, legalábbis addig, amíg át nem tervezik az autókat a 18-asokhoz. Nagy változás, gondolom, hogy sok munkájuk lenne vele. Számunkra viszont sokkal érdekesebb a 18-as méret, hiszen az közel esik az utcai gumikhoz, nem úgy,mint a 13-as, amit senki sem használ. Még a kisautókon is 14-15-ös abroncsok vannak” – magyarázta Isola.