Mivel a monacói utcai pálya karakterisztikája teljesen más, mint a barcelonaié, a Ferrari úgy döntött, hogy a hercegségben nem használja a 2011-től egyébként is tiltott F-csatornás megoldást. Fernando Alonso és Felipe Massa valószínűleg nem bánkódik annyira emiatt, a Spanyol Nagydíj belső kamerás felvételeiből jól látszott, hogy mennyi pluszmunkát és nyúlkálást jelent számukra az egyes vélemények szerint emiatt balesetveszélyesnek tekinthető rendszer használata.
Egyenesben kétségkívül gyorsabb lett a Ferrari, Monte-Carlóban azonban visszatér a hagyományos hátsó szárnyhoz és motorborításhoz, Stefano Domenicali csapatfőnök szerint ugyanis az utcai pálya folyamatos, maximális leszorítóerőt kíván.
Domenicali is azok közé tartozik, akik szeretnék, ha miharabb megoldódna a 2011-es gumikérdés, mégis valószínűtlennek tartja, hogy Monacóban megszületik a megállapodás. „Néhány hétig még el fog tartani ez az ügy, de Monacóban újra tárgyalni fogunk” – nyilatkozta Domenicali.