„Szerintem a monacói Q1 mindenki számára nagyon-nagyon nehéz lesz, meg kell barátkoznunk azzal, hogy hat autó nagyságrendileg hat-hét másodperccel lassabb, őket nehéz elkerülni. Amikor a pilóta próbál teret nyitni, akkor nem vehet vissza, hiszen mögötte is jönnek. Ezen a pályán nagyon könnyű utolérni valakit, de igen nehéz kikerülni, még akkor is, ha a lassabb autó szándéka is ez. Ők a tükreiket figyelik majd, ami persze zavaró lesz számukra is, és ha észre is vesznek valamit, akkor is nehéz lesz reagálniuk” – magyarázta az angol.
Bár a csapatok szervezete, a FOTA már leszavazta, és úgy tudni, az FIA sem támogatja az ötletet, Whitmarsh szerint mégis az lenne a legjobb megoldás, ha feleznék a mezőnyt az időmérőn, vagy a hat újonc autónak külön kvalifikációt tartanának.
„Ha rajtam múlna, én mindenképpen megbontanám valahogy a mezőnyt, vagy felezném, vagy a hat lassabb járgánynak adnék külön öt percet, hogy eldöntsék maguk között a sorrendet, még ha így ki is maradnának a versenyből. A monacói időmérő sosem könnyű, de most a több autóval és nagyobb különbségekkel botrány lehet” – figyelmeztetett a FOTA elnöki posztját is betöltő McLaren-vezér.