2010-re az eddigi legnagyobb reformot hajtották végre a Forma-1-es pontrendszerben, 25 pont jár a győzelemért, még az ötödik helyezett is annyi jóváírást kap, mint tavaly a győztes. A módosítás célja az volt, hogy a diadalért járó, jelentősen magasabb pontszám miatt inkább a serlegeket halmozzák a pilóták, mint a biztonsági versenyeket.
Úgy tűnik, többet is ér a győzelem, a világbajnokságot ugyanis az eddig kétszer diadalmaskodott Jenson Button vezeti a Bahreinben győztes Fernando Alonso előtt. Ugyanakkor ha a tavalyi rendszer szerint számoljuk a pontokat, Alonso kerülne az élre 28 ponttal, eggyel megelőzve a kétszer annyi első hellyel álló Buttont, aki egyébként nem számított arra, hogy új csapatában is az élen áll majd öt verseny után.
Számolgatott a Ferrari is Monaco előtt, az eredmények alapján pedig kiadott egy melldöngető sajtóközleményt a csapat, rámutatva, hogy nemcsak az egyéni, hanem a konstruktőri versenyben is élen állna a régi rendszerben. „Egy év eltelt és új szelek fújnak” – írja a közlemény.
„Ha a tavalyi rendszer szerint számoljuk az eredményeket, világosan látszik, hogy a Ferrari fejlődött a legtöbbet, 41 ponttal többet szerezve, mint egy évvel korábban. +33 a McLaren, +11 a Renault és +4 a Red Bull mérlege, miközben a Mercedes GP 47 ponttal múlja alul elődjét, a Brawnt.”
„Abból is látható a Ferrari fejlődése, hogy a régi pontrendszerben Alonso vezetné a bajnokságot egy ponttal Button előtt, miközben a konstruktőri versenyben 47 ponttal, holtversenyben állna élen a csapat a McLarennel.”