Azt mondja, egyszerűen sietett
Sokan – köztük mi is – csodálkoztak a Monacói Nagydíj után, hogy a Williamst a futam közepén összetörő, majd a kormánykerekét a versenyívre hajító Rubens Barrichello büntetés nélkül megúszta ezt a húzást.

A szabályok szerint a pályán az autót elhagyó versenyző köteles a kormányt a helyére visszailleszteni, azaz Barrichello már az eldobással szabályt sértett, az pedig csak súlyosbítja a dolgot, hogy a kb. 40 ezer euró (12 millió Ft) értékű alkatrész pillanatokkal később a hispaniás Karun Chandhok autója alá szorult, majd miután az alagút végén végre kiszabadult alóla, még Bruno Senna is ráhajtott.

„Mégis mit művelt? Charlie (Whiting, versenyigazgató) még nálam is rákérdezett. A felvételeken látszik, hogy csak úgy elhajítja a kormányt” – mondta Chandhok a futam után.

Az ember azt gondolná, hogy miután tavaly a Magyar Nagydíjon épp az ő autójából elszabadult rugó miatt szenvedett súlyos balesetet Felipe Massa, a veterán Barrichello különösen figyel a pályára került alkatrészekre, de nem ez a helyzet: „Azért dobtam el a kormányt, mert a lehető leggyorsabban ki akartam szállni az autóból. Az ütközés után a pálya rossz oldalán, a forgalommal szemben álltam, az autó pedig kigyulladt” – magyarázta Barrichello.

A Williams társtulajdonos-főnöke, Patrick Head szintén megvédte a veteránt: „Ha az ember egy 190-es tempójú kanyar közepén áll, leginkább arra koncentrál, hogy a lehető leghamarabb eltűnjön onnan.” 

Barrichello rövid úton megszabadul a kormánytól

A Williams egyébként tegnap délután pontosította a versenyzői monacói kieséseinek okait: Barrichellóval nem egyszerű hátsó defekt, hanem a felfüggesztés meghibásodása „végzett”, míg Nico Hülkenberg autójában a kuplungkapcsoló érzékelője már a rajtrácson elromlott, majd a startnál megsérült az első szárny tartóeleme is, és a légterelő végül le is szakadt az alagútban, ezért csapódott a falnak a német – közölte a technikai igazgató, Sam Michael.