McLaren 1937. augusztus 30-án született Aucklandben. Édesapja szervizállomásán ismerkedett meg a motorok és autók varázslatos világával. Kisgyermekként egy betegség miatt begipszelt lábakkal évekig egy rokkant gyermekek számára fenntartott otthon lakója volt, s úgy tűnt, soha nem fog tudni újra járni. Nem így lett, de bal lába rövidebb maradt, így egész életében bicegett.

Tizenhatodik születésnapjára apjától egy Austin 7-es kocsit kapott, ezzel kezdett versenyezni. Húszévesen, immár gépészmérnök-hallgatóként nyerte első komoly versenyeit, így állami támogatással első új-zélandiként indulhatott a Forma-2-es sorozatban. 1958-ban a Német Nagydíjon, ahol akkor még együtt indulhattak a Forma-1-es és 2-es autók, a tartaléknak nevezett McLaren az abszolút versenyben mindenki elképedésére ötödik helyen végzett.
    

'68 óta jönnek az újabb és újabb győzelmek
Az alapító az 1968-as Belga Nagydíjon

Az alapító az 1968-as Belga Nagydíjon

Az alapító az 1968-as Belga Nagydíjon


Az autóversenyzés csúcsát jelentő Forma-1-ben 1959-ben mutatkozott be, s a Cooper-csapat színeiben akkor legfiatalabb versenyzőként, 22 évesen nagydíjat nyert. A következő szezonban már második volt a pontversenyben a csapattárs Jack Brabham mögött, s hamarosan a Cooper új versenyautójának tervezésében is részt vett, kamatoztatva az apai műhelyben szerzett tapasztalatokat.
   
A Cooper egyre halványabb szereplése miatt Brabham 1962-ben saját csapatott alapított, ezután a lojalitás és a sikervágy között őrlődő McLaren (aki évek óta nem nyert versenyt) maga is az önálló út mellett döntött. A McLaren-csapat első versenyautója az 1966-os Monacói Nagydíjon állt rajthoz, s még ebben az évben megszerezte első világbajnoki pontját, az alapító – a Ford-gyár színeiben – diadalmaskodott a híres Le Mans-i 24 órás versenyen és csapata tarolt az amerikai CanAm bajnokságban is.
   

A teszteken még ma is felbukkan a hagyományos McLaren-narancs

A teszteken még ma is felbukkan a hagyományos McLaren-narancs

A teszteken még ma is felbukkan a hagyományos McLaren-narancs


McLaren két évig egyedül vezette autóját, majd amikor 1968-ban sikerült Ford-motort szereznie, honfitársa, a Brabhamnél világbajnoki címet szerző Denis Hulme is a McLaren-csapathoz csatlakozott. 1968-ban a Belga Nagydíjon Bruce McLaren cégtulajdonos, elnök és igazgató első ízben vezette győzelemre autóját, s miután Hulme is két nagydíjat nyert, a McLaren a konstruktőrök versenyében a második lett.
   
A következő évben McLaren a pilóták versenyében a harmadik helyen végzett, de álmától, hogy saját autójával szerezzen világbajnoki címet, megfosztotta egy tragikus baleset: 1970. június 2-án egy versenyautó tesztelése közben, 33 éves korában életét vesztette.
   
Az istálló ügyeit egy ideig özvegye és barátai intézték, a csapat vezetését 1980-ban vette át Ron Dennis. A páratlanul sikeres csapatfőnök tavaly adta át feladatait Martin Whitmarshnak, ő maga a sportautókat gyártó McLaren-gyár egyik vezetőjeként dolgozik tovább. A McLaren, amely elsőként alkalmazta autóin a könnyű és szénszálas karosszériákat, 672 futamon indult, 166 győzelemmel dicsekedhet. 1974 óta nyolcszor nyerte meg a konstruktőrök versenyét (utoljára 1998-ban), pilótái 12-szer lettek világbajnokok, legutóbb 2008-ban Lewis Hamilton.

'68 óta jönnek az újabb és újabb győzelmek

’68 óta jönnek az újabb és újabb győzelmek

’68 óta jönnek az újabb és újabb győzelmek


„Bruce nemcsak képzett és fegyelmezett autóversenyzőként, de ihletett, mégis gyakorlatias mérnökként is nevet szerzett magának, a legnagyobb csapatokkal akarta felvenni a versenyt. Ez a hitvallás ma is él, Ron Dennis is gondosan őrizte, amikor 1980-ban átvette a csapatot. Bruce hozzáállása hat évtizeden keresztül győzelmeket hozott számunkra, a győzelem mindig is a McLaren génjeiben lesz. Megtiszteltetés a McLaren név viselése, világszerte az emberek milliói számára a McLaren egyenlő az autóversenyzéssel, Bruce ennél nagyobb örökséget nem is hagyhatott volna hátra” – mondta az évforduló alkalmából a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.