A McLaren beváltotta a Kanadai Nagydíj előtti várakozásokat, Montrealban Lewis Hamilton és Jenson Button kettős győzelmet aratott, Kína és Törökország után idén immár harmadik alkalommal. A harmadik a ferraris Fernando Alonso lett. Hamilton 2007, első F1-es diadala után másodszorra nyert Kanadában.

Míg az eddigi idei száraz futamokon a szokásos gumistratégia a lágyabbon rajtolás majd egy cserével a keményebb keveréken célba érés volt, Montrealban ez a gyakorlat a kukában landolt vasárnap délután.

A verseny első harmadában akár a szuperlágy, akár a közepes keveréken rajtoltak a pilóták, egymás után jöttek be, a gumik nagyon gyorsan koptak, a forgalom állandó volt a bokszutcában, Fernando Alonso még csatázott is Lewis Hamiltonnal kifelé jövet. A legjobban talán Mark Webber választott, mert az elő, keménygumis etapja után is a keményebbre váltott.

A futam első harmada egyébként is nagyon idegesen, incidensekkel tarkítva zajlott, a rajtnál Vitalij Petrov kiugrott és meglökte a sauberes Pedro de la Rosát is – mindkét húzásért egy-egy áthajtásos büntetést kapott -, Felipe Massa és Vitantonio Liuzzi a harmadik kanyarban izmozott egymással, a lökdösődéssel mindketten visszaestek.

Kiválóan rajtolt Kamui Kobayashi, a 2. kör elejére a 10. helyre kapaszkodott, de a williamses Nico Hülkenberg előzése közben falnak ment. Robert Kubica a bokszbejárat előtt nagyon csúnyán átvágott az őt előző Adrian Sutil mögött, kivágva a bal hátsó gumiját.

F1: A McLaren nyerte a kanadai gumicsatát 1
F1: A McLaren nyerte a kanadai gumicsatát 31


A futam közepén a sebességváltó-csere miatt öthelyes rajtbüntetéssel induló Webber vezetett, de a helyzete kétséges volt, hiszen míg a többiek már a futam végéig a kemény gumival mentek, neki az utolsó előtti etapján kellett volna óvnia minél tovább a gumikat, hogy a lehető legrövidebb ideig kelljen a végén lágyon mennie. Hamilton az 50. körben megelőzte, az ausztrál a kör végén ki is ment cserére, ezután a mclarenesnek csak Alonsóra kellett figyelnie.

Az eltérő gumitaktikák és hektikus kiállások miatt az egész pályán – amely az évad egyik legrövidebbje – óriási forgalom volt végig, a lekörözések és a középmezőny csatái nagy bolyokat alakítottak ki.

Alonso lassan leszakadt Hamiltonról, Button pedig meg is előzte a hispaniás Karun Chandhok lekörözése közben. A vezető angol egy kicsit visszavett, Button és Alonso közelebb is férkőzött hozzá, de Hamilton rákapcsolt.

F1: A McLaren nyerte a kanadai gumicsatát 32


A még az elején visszaesett Massa hat körrel a vége előtt próbálta megelőzni Schumachert, hogy az kilencedik helyre léphessen, de túl optimista volt, nem fért el a német mellett, az első szárnya megsérült, egy körrel később ki is kellett mennie a bokszba. Az esetet vizsgálat alá vonták.

Az utolsó körökben a negyedik helyen autózó Sebastian Vettel autójával probléma akad, közölte vele a csapat.

A verseny végén a küszködő Schumachert mindkét Force India megelőzte, a korábbi hétszeres kanadai győztes pont nélkül zárt.

A két McLaren és Alonso mögött a két Red Bull, Vettel és Webber, utánuk pedig Nico Rosberg, Robert Kubica, a végig nagyon keményen küzdő Toro Rossó-s Sebastien Buemi és a két Force India ért be a pontszerző helyeken.

F1: A McLaren nyerte a kanadai gumicsatát 33


A Kanadai Nagydíj végeredménye alapján a világbajnokság a korábbinál is szorosabbá vált. Hamilton 109 ponttal az élre állt, mögötte Button és Webber 106 és 103 ponttal következik, de még Alonso és Vettel sincs végzetesen lemaradva 94 és 90 pontjával. A konstruktőri versenyben a Törökországban egy ponttal átvett vezetését a McLaren alaposan megnövelte, a wokingi csapat immár 22 ponttal áll a korábbi éllovas Red Bull előtt.

A világbajnokság két hét múlva a spanyolországi Valenciában folytatódik az Európa Nagydíjjal.

Kanadai Nagydíj, Montreal, 2010.06.13.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör
  • Legjobb kör: 1:16.972 Robert Kubica