A Forma-1-es csapatok között a sportág bevételeinek 50 százalékát osztják szét a konstruktőri bajnokság első tíz helyezettje között. A sorrend a szerzett pontok, azok híján pedig a legjobb elért helyezések alapján alakul ki, és mivel idén 12 alakulat indul, törvényszerűen a három újonc egyike is kap majd egy szeletet a tortából.
Az újak közül egyelőre a Lotus vezet Heikki Kovalainen melbourne-i 13. helyével, 11. a Hispania Karun Chandhok két 14. helyezésével, míg a Virgin pillanatnyilag az utolsó. Az utóbbi csapat tulajdonosa, Sir Richard Branson nemrég értesült róla, hogy a 10. hely mennyit is ér, aminek természetesen nagyon megörült.
„Minél többször sikerül mindkét autónkat a célig juttatni, annál jobb. Ha esetleg egy vagy két pontot is szerzünk, még jobb” – mondta, hozzátéve, hogy a csapat vezérigazgatója, Greame Lowdon nemrég tisztázta számára a helyezések jelentőségét is. „Pénz is van benne? Ezt eddig nem mondtátok! Így mindjárt más. Míg eddig nem bántam volna a 10. helyet, most hirtelen nagyon érdekelni kezdett” – magyarázta a hóbortos angol milliárdos.
Branson egyébként más okból is szeretné elkapni a Lotust: ő és egykori alkalmazottja, mára az AirAsia légitársaságot irányító rivális tulajdonos-csapatfőnök Tony Fernandes fogadást kötött, amely alapján a vesztes a másik fél repülőjén stewardként dolgozik majd.
„Tisztáznunk kell még a szabályokat, hogy ne legyen belőle vita” – utalt a vicces kihívásra Branson.
Kérdés egyébként, hogy a valószínűleg egy szerencsés magas helyezésen múló idei 10. konstruktőri hely biztosan akkora áldás-e, ugyanis úgy tudni, hogy a pénzek elosztását is szabályozó F1-es „alkotmány”, a Concorde Agreement 2010-re a top10-en kívüli csapatok – az újoncok – számára külön pénzalapot különített el, így ha az utolsó két alakulat közül valamelyik kidől év közben, a 11. helyet megszerző csapat többet kereshet, mint a 10.