Szóbeszéd szintjén már jó egy hónapja is felmerült, hogy a nem túl versenyképes Cosworth helyett a Williams és a Lotus a Renault erőforrásaira vált, ha a brit gyártó újabb fejlesztéssel nem hozhatja a többiek szintjére a motorját, még a korábban megkötött szerződés kivásárlása is megérheti.

A Williams az akkori hírek után ugyan cáfolta, hogy váltani akarna, a francia Auto Hebdo mostanra arról ír, hogy valójában a kilencvenes évek sikerkombinációjának feltámasztásából, azaz a Williams-Renault üzletből már csak az aláírás van hátra.

A Lotus szintén egy szép korszakot eleveníthetne fel a Renault-ra váltással, hiszen a nyolcvanas évek közepén Nigel Mansell majd Ayrton Senna ért el sikereket a francia erőforrást használó fekete-arany járgányokkal.

Bár az FIA jóváhagyásával ez kikerülhető, elvileg egyébként egy gyártó csak három csapatnak szállíthat motorokat, a fenti kombináció szerint pedig a gyári alakulattal és a Red Bull-lal együtt már négy Renault-motoros alakulatot jelentene. Nem kizárható persze, hogy a Red Bull Mercedesre vált, de nem is túl valószínű, a McLaren feltehetőleg ugyanis újra megvétózná az üzletet.

A McLaren ellenben segíthet egy új jelentkezőnek, a korábban a Renault-val is hírbe hozott ART-nek, amelynek bahreini tulajdonosi háttere átfedésben áll a wokingi csapatéval, így a Mercedes-motor sem kizárható az újoncnál, bár egyre inkább úgy tűnik, hogy a német cég nem szeretné háromról (Mercedes GP, McLaren, Force India) négyre bővíteni a motorkliensei körét.