A Kanadai Nagydíj élvezhetőségének kulcsa a gumik – főképp a szuperlágy keverék – megszokottnál gyorsabb kopása volt, a korábban bevett „rövid lágy első etap-hosszú menetelés keményeken” koreográfia helyett a csapatok csak kísérleteztek, menet közben reagáltak az abroncsok állapotára és persze a többiek hasonló okokból született döntéseire.
Az év végén távozó gumiszállító, a Bridgestone amolyan búcsúajándékként igyekszik a szezon második felében hasonló kihívásokkal megbolondítani a futamokat, írja az Autosport.
„Az elsődleges szempontunk, hogy mindenkinek biztonságos, ugyanúgy működő gumikat adjunk. Szemcsésedő abroncsokat nem is szeretnék adni, az kockázatos” – kezdte a japán gyártó motorsportfőnöke, Hirohide Hamashima.
„De ha biztosak lehetünk benne, hogy nem lesz szemcsésedés a szuperlágyaknál, akkor a lehető legtöbbször azokat visszük majd a hátralévő futamokra” – ígérte a japán.
A Bridgestone a következő két futamra, a jövő heti valenciai Európa Nagydíjra és az azt követő Brit Nagydíjra már döntött a gumiválasztékról, így a puhítási stratégia a július végi Német Nagydíjtól érvényesülhet. Hamashima azonban arra figyelmeztetett, hogy a montreali gumicsata leginkább az aszfalt felületének volt köszönhető:
„A felület nagyon sima volt, így a gumik nem deformálódtak eléggé ahhoz, hogy felmelegedjenek, főképp a verseny elején. Nagyon sokat tanultunk ebből a futamból, alaposan kielemezzük, mit lehet ebből a jövőben alkalmazni.”