– A hangodból ítélve akár azt is hihetné az ember, mintha a hétvégén csak kudarc ért volna. Ennyire megvisel, hogy most nem sikerült dobogóra állnod?
Kiss Pál Tamás: – Semmi okom arra, hogy örömtüzeket gyújtsak, legfeljebb az vigasztal egy kicsit, hogy egy ponttal növelhettem az előnyömet, így jelenleg már 19 egységgel vezetek az összetettben. Az időmérőn elért 4. és 7. pozíció, illetve a versenyeken hozott 4. és 6. hely az idei legrosszabb eredményem a bajnokságban.
– Összetettbeli előnyödet úgy tudtad növelni, hogy az élmezőny többi tagja még nálad is hátrébb végzett?
KPT: – Valóban, ezen a hétvégén teljesen felborult az eddig tapasztalt erősorrend és az élmezőny tagjai meg sem tudták közelíteni a dobogós helyeket. Ebből a szemszögből nézve tényleg örülhetek annak, hogy az összetett elején álló versenyzők közül én hoztam a legjobb átlagot. De ezzel vége is számomra a pozitívumoknak.
– Mi volt a gond? Te nem voltál teljesen ráhangolódva a hétvégére, vagy az autóddal akadt probléma?
KPT: – Tény, hogy nem éreztem magam túl jól az autóban, de nem azért, mert velem valami gond lett volna. Már a pénteki edzéseken észleltük, hogy nincs tapadása a kocsinak, és az volt a legnagyobb baj, hogy sehogy sem találtuk a megoldást erre. Az sem volt éppen a legideálisabb, hogy nem tudott velem lenni a versenymérnököm és a helyettesével nem ment minden zökkenőmentesen.
– Milyen taktikával versenyeztél ennyi gond mellett?
KPT: – Ésszel versenyeztem, mert nem akartam kiesni egyik futamon sem. Próbáltam előzni, de a csúszós, nedves aszfalton erre esélyem sem volt. Sőt, a második futam végén egy másodpercet kellett visszavennem körönként, különben kicsúsztam volna. Volt esélyem az ötödik helyre, ám az utolsó körben nem bírtam visszaverni egy támadást, és leelőztek.
– Mikor lesz a következő futamod? Már csak azért is kérdezem, mert úgy tűnik, hogy kell egy kis idő, mire a mostani hétvégét feldolgozod?
KPT: – Ez így van, éppen ezért talán most jól is jön az a hosszabb szünet, ami most következik a bajnokságban. Szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis amíg a többiek valóban pihennek, addig nekem lehetőségem lesz elindulni két hét múlva a Hungaroringen a World Series By Renault versenyen, ahol a saját kategóriám Europe Cup futamain indulhatok. Legalább lesz lehetőségem gyakorolni és egy jó eredménnyel feledtetni a crofti versenyt. Mivel ebben az évben máskor nem versenyzem itthon, így sok szeretettel várom a szurkolóimat a Hungaroringre.