Amellett, hogy az FIA kiválasztotta végre a Forma-1 új gumiszállítóját, a Pirellit, a Motorsport Világtanács mai genfi ülésén számos más F1-es döntés is született.
Az elmúlt futamok két problémás esetével kapcsolatban is tisztáztak: Michael Schumacher monacói előzése kapcsán egyértelműsítették a biztonsági autóval befejeződő futamokra vonatkozó szabályt, ezután az előzés a safety car bokszutcába vonulása után is tilos lesz, egészen a célvonalig.
Lewis Hamilton kanadai időmérős-benzinkifogyós leállása kapcsán az FIA megszigorította a pályán nem versenytempónál való haladás szabályait, ezután a futamhétvégéken az FIA által szabott köridőkereten belüli tempóval kell közlekedni, az üres tankos trükközések elkerülésére pedig a kötelezően leadandó üzemanyagmintát az autóban kell „bevinni” a bokszutcába.
A lassú autókkal kapcsolatban más rendelkezés is született: 2011-ben visszatér a 2003-ra ejtett ún. 107 százalékos szabály, azaz ha a versenybírók nem döntenek egyedi esetben másképp, a futamon csak az az autó állhat rajthoz, amelynek a kvalifikáción első szakaszában teljesített legjobb ideje nem rosszabb, mint a Q1 leggjobbának 107 százaléka.
Az FIA megerősítette, hogy 2011-től tilos lesz az ún. F-csatorna használata, ellenben bevezetnek egy meglehetősen bonyolult rendszert az előzések segítésére. Az új, állítható hátsó szárnyakat az időmérőn korlátozás nélkül használhatják majd a versenyzők, míg a futamon az első két körben egyáltalán nem, azután pedig csak akkor „élesül” a rendszer, ha a pilóta a pálya bizonyos mért pontjánál kevesebb mint egy másodpercre van az előtte haladótól. A gombnyomásra aktiválódó, sebességelőnyt nyújtó szárnyállás az első fékezésig él.
Ugyan a szabályok 2010-re is engedték volna, a csapatok 2009 után csak jövőre használják újra a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, a KERS-t. A rendszer bemutatkozásakor egyik hátránya a súlytöbblet volt, így az FIA 2011-re a mostani 620 kg-ról 640-re emeli az autók pilótával együtt mért maximális tömegét.
A Motorsport Világtanács a Renault tavalyi botránya, az ún. szingapúri „crashgate” kapcsán döntött arról is, hogy a csapatvezetők felelősségre vonhatósága érdekében megvizsgálja a számukra 2011-től bevezetendő működési engedélyek bevezetését. A Világtanács a sportszabályzat felülvizsgálatát is kezdeményezte azzal a céllal, hogy a jövőben büntethetővé tegyék a Lewis Hamilton melbourne-i közúti vagánykodásához hasonló kihágásokat.
Az FIA a Renault-csapat kérelme alapján a tesztpilótájuk, a kínai Ho-Pin Tung számára négy futamra érvényes ideiglenes Forma-1-es „jogosítványt”, ún. szuperlicencet adott ki.