A brit Cosworth 2006 után tért vissza a Forma-1-be független, olcsó külső szállítóként, de az újrakezdés eddig nem nevezhető teljes sikernek. A három újoncot és a Williamst ellátó gyártó motorjai ugyan teljesítmény tekintetében versenyképesek, de az élettartamuk, tartósságuk nem tökéletes – a hibák javítása mellett pedig a KERS 2011-es visszatérésére is fel kell készülnie.
A tavaly bemutatkozott, de az idei évre közös megegyezéssel ejtett hibridrendszert jövőre visszahozzák a csapatok, a jelenlegi állás szerint az autógyártók – a Renault, a Ferrari és a Mercedes – készítenek majd „olcsó”, évi 1-1,5 millió eurós költségű rendszert. A Cosworth nem készít saját változatot, azonban a Williams jelezte már, hogy jövőre mindenképpen KERS-et akar használni, így bőven lesz dolga a brit gyártónak a rendszer integrálásával.
„Teljes gőzzel dolgozunk a 2011-es terveinken. Tökéletesen fel akarunk készülni a KERS visszatérésére, ez pedig jóval bonyolultabb annál, mint hogy a csapatok egyszerűen hozzácsatlakoztatják azt a motorhoz. Át kell konfigurálnunk a motort és kapcsolódó alkatrészeket,de készen is állunk erre, ha valaki KERS-t szeretne használni” – nyilatkozta a cég F1-es ügyekkel foglalkozó vezetője, Mark Gallagher.
A Williamsen kívül – már ha a grove-i csapat marad a Cosworth használata mellett – a többi kliensről egyelőre nem tudni, használja-e majd a KERS-t, ahogy az esetleg szintén a brit szállítót választó 13. csapat esetében sem dőlt el a kérdés, hiszen az új jelentkezőt sem választották ki.