A szabályok értelmében egy-egy autó sebességváltójának négy egymás utáni versenyhétvégét (pontosabban időmérőt és versenyt) kell teljesítenie a csere előtt, máskülönben öthelyes rajtbüntetést ér a friss alkatrész beszerelése.

A legutóbbi futam, a Kanadai Nagydíj előtt a Red Bullnál akadt ilyen probléma, Mark Webber autójában cserélni kellett, az ausztrál ezért a második helyett a hetedik rajtkockából kezdte a versenyt. Ezt tetézte aztán, hogy Sebastian Vettelnél is meghibásodást észlelt a csapat az utolsó körökön, így felmerült, hogy a Montrealban bekerült sebességváltó helyett akár már Valenciában újat kell beszerelni a német ifjonc autójába is.

A vizsgálatok után a csapatfőnök, Christian Horner azonban azt nyilatkozta az Autosportnak, hogy a pilóta valószínűleg megúszhatja a váltást és az ezzel járó hátrasorolást.

„A végső kiértékelés még folyamatban van, de nem látszik valószínűnek, hogy sebességváltócserére lesz szükség” – mondta az angol.