A Red Bull tavaly óta elégedetlen azzal, hogy a motorfejlesztés 2006 végi befagyasztása óta nem sokat piszkált Renault-erőforrások teljesítményhátrányban vannak a tiltások kiskapuit ügyesebben kihasználó riválisok, főképp a Mercedes motorjaival szemben.

A csapat természetesen maga is örömmel váltott volna Mercedesre, de ez nem jött össze tavaly és idén sincs rá esély, ezért a Milton Keynes-iek egyre határozottabban követelik az FIA-tól, hogy egyenlősítsék az erőforrásokat.

„Az egyszerű tanulmányok alapján nagyjából háromszázalékos hátrányban vagyunk, ami nagyjából 30-35 lóerő. Ez körönként négytizedet jelenthet. De amíg nem hasonlítjuk össze a motorokat azonos körülmények között egy tesztpadon, nem tudunk biztosat” – magyarázza a Red Bull főnöke, Christian Horner.  

„Ross Brawn gyakran emlegeti a súlyeloszlást, a súlypontot, a hűtést, de minden szempontot figyelembe kell venni. A fejlődés szempontjából első a kasztni, de azok egyre közelebb kerülnek egymáshoz, ezért a motorok egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.”

„Kezdjük már unni ezt. A szabályokban sehol nem foglalkoznak a motorok egyenlőségével. Elfogadott, hogy különbségek vannak, tavaly meg is egyeztünk egy mérési formuláról, de néhány csapat megakadályozta végül. Most is ez a helyzet.”

Horner hangsúlyozza, hogy nem a Renault-ra van panaszuk, az FIA-tól várják a megoldást:

„Elégedettek vagyunk a Renault-val. Jól bánnak velünk, jó a kapcsolatunk. Sajnos maga a motor be van fagyasztva, és ezzel a teljesítmény is be van fagyasztva. A Mercedes világossá tette, hogy jövőre sem ad motort újabb csapatnak, ezért az FIA-tól és a csapatoktól várjuk, hogy kialakítsunk egy egészséges helyzetet. A mostani nem az, amikor az egyik motor jóval a többi előtt van.”

A mercedeses Ross Brawn nem egyszer érvelt már azzal, hogy a Red Bullnak nem kellene panaszkodnia, hiszen bár a Renault gyengébb, de fogyasztásban például a legjobb, Horner szerint viszont ez félrevezető állítás.

„Szerintem a lóerő annyival hangsúlyosabb, hogy az az elsődleges, bármilyen jellemzőt elcserélnénk rá. Ami a jobb fogyasztást illeti: ha kevesebb a lóerő, kevesebb üzemanyagot éget el a motor. De ha több lóerő mellett konzervatívabban használjuk a motort, ugyanott vagyunk, de mellé ott a plusz erő, ha kell. Egyértelműen kulcskérdés a teljesítmény.”