Ha valaki kételkedett abban, milyen pokoli gyors is tud lenni Kiss Pál Tamás, az vasárnap végleg meggyőződhetett a magyar Hell Racing Team-es fiú könyörületet nem ismerő versenyzői stílusáról. A Brit Formula Renault bajnokságot 19 ponttal vezető pilóta először mutathatta meg magát a hazai közönségnek a Hungaroringen tartott World Series by Renault rendezvényen.
Ugyan az időmérőkön és az első futamon sorozatos technikai problémákkal küzdött, ám a második versenyen, valóra váltotta a tervét és elkápráztatta a mintegy 70 ezres közönséget. Az utolsó helyről rajtolva 16 előzés után végül a pontszerző 10. helyen zárta a 15 körös futamot (később a megbüntetett versenyző jóvoltából a 9. helyre rangsorolták). A közönség hősként ünnepelte, és egy-egy előzését látva szinte egy labdarúgó-meccs hangulatát idézte a magyarok szurkolása.
K.: Nem lehetett könnyű dolog egy ilyen peches időmérőt és első futamot követően odaállni a rajtrács végére vasárnap délután. Jól láttuk kívülről, hogy amolyan minden mindegy alapon indultál neki a 15 körnek?
KPT.: Óriási motivációt jelentett a számomra, hogy ilyen peches sorozat után volt még egy javítási lehetőségem. Egyre csak azt mondogattam magamban, nem lehet az, hogy még egyszer megálljon alattam az autó fél kör után. Ugyanakkor bevallom, begörcsöltem, van-e értelme az egésznek, mit szól majd a közönség ahhoz, ha megint nem jön össze semmi. Nagyon bizonyítani akartam annak a sok embernek, akik kilátogattak ezen a hétvégén a Hungaroringre.
K.: Hát, ha valamitől, a közönség reakciójától igazán nem kellett tartanod. A két nap összesen 135 ezer ember látogatott ki a Hungaroringre, és ilyen biztatásban még sosem lehetett részed…
KPT.: Ez így van, csak hálával tudok a szurkolókra gondolni, fantasztikus hangulatot teremtettek. Még akkor is nagy erővel buzdítottak, amikor egyáltalán nem ment. Olyan volt minden, mintha egy futball stadionban biztatták volna a kedvenceiket az emberek. Még mindig libabőrös leszek, ha felidéződnek bennem ezek a pillanatok…
K.: Fel is dobott ez a hangulat, hisz ezen a pályán még nem sokan előztek tizenhat alkalommal 15 kör alatt. Milyen érzés volt belülről megélni ezt a futamot?
KPT.: Hát, igen, a második futam szinte mindenért kárpótolt. A rajt után mintha vörös köd ereszkedett volna le, nyomtam a gázt, ahogy a csövön kifért. Még magam sem akarom elhinni, hogy tizenhatszor tudtam előzni, és ezzel végül a pontszerző tizedik helyen végeztem. Persze a kisördög ott bujkál bennem, mi lett volna, ha nem az utolsó helyről kell elrajtolnom. Talán négy-öt hellyel előrébb végezhettem volna? Mindent kiadtam magamból, kicsit őrültem vezettem, holott egyáltalán nem tudtam, miként viselkednek a mezőny tagjai, ha megtámadom őket.
K.: Egy pokoli gyors autóval te lettél a „Hell’s Angel”?
KPT.: Maradjunk annyiban, hogy valóban pokoli gyors volt az autóm.
K.: Adódik a kérdés: maradsz kizárólag a Brit Forma Renault bajnokságban, vagy ettől kezdve az Európa Kupa futamain is elindulsz?
KPT.: Maradok az angol bajnokságnál, és csak arra koncentrálok, hogy sikerüljön megnyernem az összetett bajnoki címet. Augusztus 7-8-án lesz a következő futamom, addig keményen edzek, hogy továbbra is az eddig mutatott formámat hozzam.