A két héttel ezelőtti Európa Nagydíjon ellentmondásos helyzeteket kialakító biztonsági autós szakasz kapcsán a csapatok sportigazgatói és a Forma-1-es futamok állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerdán a safety carra vonatkozó szabályok módosításáról tárgyaltak.

A brit Autosport szerint több ötlet is felmerült, köztük a tankolás idei betiltása miatt leglogikusabbnak látszó teljes bokszutcazár is, de végül úgy döntöttek, hogy másképp próbálják kiküszöbölni a Valenciában felmerült problémákat.

A pénteki és szombati szabadedzések után tartott tesztek sikeres kimenetele esetén a vasárnapi versenytől kezdve a safety car pályára lépése esetén a versenyzőknek nem a korábbi, a köridő 120 százalékában megszabott limithez, hanem magához a biztonsági autó sebességéhez kellene igazodnia. Így nem fordulhatna elő, hogy valaki megelőzze azt, mint Lewis Hamilton tette legutóbb.

A biztonsági autóra vonatkozó jelzést későn megkapó, és így megfelelően lassítani nem tudó pilóták eseteire is reagáltak: ezután felmentés jár azoknak, akik a kör utolsó 200 méterén belül járnak a safety car beküldésekor.