„Ha megint előfordulna ilyesmi, az alkatrész a bajnoki állásnak megfelelően Mark autójára jutna” – utalt a szombaton az ausztráltól Vettel kedvéért elvett új első szárnyra az angol.
Horner kategorikusan cáfolta, hogy Vettelt részesítenék előnyben, és hogy a tulajdonos, a Red Bull, pontosabban a cég motorsportfőnöke, Helmut Marko sem gyakorol rájuk nyomást ez irányban.
„Sem Sebastian nemzetisége, kora, külseje alapján nem részesítjük őt előnyben. Soha nem gyakoroltak rám nyomást, hogy Sebastiant preferáljuk, mert vele több doboz Red Bullt lehetne eladni. Nem beszéltem Helmuttal és mással sem a Red Bulltól a szárny kicserélését illetően” – mondta a csapatfőnök, aki azt is cáfolta, hogy Webber szerelői a verseny után az ausztrál autóján használt régi szárnyat mutogatva gúnyolódtak volna Vettel gárdáján.
A Red Bull tanácsadójaként is dolgozó volt pilóta, David Coulthard is foglalkozott a csapatnál kialakult helyzettel legfrissebb cikkében. A skót veterán leszögezte, hogy kétféleképpen lehet irányítani egy csapatot, az egyik, talán eredményesebb módszer a ferraris Schumacher-féle felállás, amikor egyértelmű első számú pilótát tartanak, a másik az egyenlőség.
„Egyszer én is visszautasítottam a Ferrari ajánlatát, mert nem fogadtam volna el, hogy Michael segédje legyek. A másik módszer fairebb, de sokkal robbanásveszélyesebb, nehezebb alkalmazni a gyakorlatban.”
DC kitért Webber nyilvános kifakadására is, szerinte az ilyesmi kétélű fegyver:
„Mark nyilván úgy érzi, hogy nagyobb súlyt szerezhet magának, ha a nyilvánosság előtt hozza kellemetlen helyzetbe a csapatot, amikor úgy érzi, rosszul bántak vele. Kockázatos stratégia. Ha nem jön be, a kapcsolata visszafordíthatatlanul megromlik a csapattal, de ha sikerül, megerősítheti a helyzetét, mellé állhat a közvélemény, és egy kemény bajnokként emlékezhetnek rá, aki a világgal szemben jutott a győzelemig” – írta a 39 éves expilóta.