A csapatok megegyeztek, jövőre nem használják az F-csatorna néven futó trükkös megoldást. Ám, amely csapat csak teheti, igyekszik lemásolni az ötletet és ezáltal még gyorsabbá tenni idei versenyautóját.
Lassan a Renault is elkészül vele és hamarosan be is veti azt. A francia csapat igyekezete nem hiábavaló, hiszen Robert Kubica teljesítményének köszönhetően jelenleg 89 pontjuk van, ötödikek a pontversenyben. Legutóbb viszont pont nélkül zártak, miután Vitalij Petrov csak a 13. helyen ért célba, Kubica alatt viszont meghibásodott az autó.
Az előrelépéshez pedig fejleszteniük kell, hiszen az élen állók sem vesznek vissza, és legutóbb a Williams és a Sauber is erősnek mutatkozott. Ezért aztán több újítást, köztük az F-csatornát is be kívánják vetni.
„A szezon második része pontosan megmutatja, hol állunk, és ha ki tudjuk hozni a legjobbat az autónkból, akkor előreléphetünk és újabb dobogókat érhetünk el” – mondta a Renault csapat vezetője, Eric Boullier.
„Az elemek elkészítéséhez, bevetéséhez kapcsolódó döntések nem mennek gyorsan, és a gyártó csak két vagy három hete döntött. Szóval most van még néhány jó fejlesztésünk a következő három-négy versenyre.”
„Nyilvánvalóan van néhány különleges versenypálya, mint Szingapúr, Monza vagy Budapest, ahol speciális aerodinamikai csomagot használunk. De így is van jó néhány új fejlesztésünk – beleértve az F-csatornát -, amelyek igen ígéretesek a szezon végére nézve. Alig várom, hogy az autónkon legyenek.”
„A bevezetés most már csak a gyártástól függ, mert már van egy jóváhagyott csomagunk, Budapesten ugyanakkor nincs rá szükség, mert az egy nagy leszorítót igénylő pálya. Lehet, hogy már előtte meglesz, de sokkal valószínűbb, hogy utána, Belgiumban mutatkozik be.”
Persze az F-csatorna is csak addig ér valamit, amíg a többieknek sincs, egyébként nagyjából kiegyenlítődnek a végsebességek. Eredetileg a McLaren találta ki az F-csatornát, amit azóta a Ferrari, a Sauber, a Red Bull, a Mercedes is igyekezett lemásolni.