11. fordulójához érkezik a 2010-es Forma-1-es világbajnokság, a hétvégén a Német Nagydíjjal folytatódik a sorozat – a száguldó cirkusz 2008 után tér vissza Hockenheimbe.
A 2008-as Német Nagydíj
Ugyan favoritként újra csak a megint az új diffúzorral próbálkozó McLarennel és a Red Bull-lal, esetleg a javuló, de az eddig a körülmények miatt botladozó Ferrarival kell számolni, a talán kényelmetlen főszerepet mégis a Mercedes GP és két pilótája, Michael Schumacher és Nico Rosberg kapja. A német szupercsapatnak életbe vágó, hogy a hazai pályán jól szerepeljen, a versenyre ugyanis nemcsak egyszerűen a honfitársak – igaz, mérsékelt – tömegei, de a Mercedes-Benz több száz dolgozója és vendégei is hivatalosak.
Schumacherék eddigi formája alapján erősen kétséges, hogy a leintés után őket ünnepelhetik majd, de azért vigaszt jelenthet esetleg az is, ha a Mercedes-motoros McLaren vagy épp a Red Bull hazai sztárja, Sebastian Vettel győz.
A közönségnek egyébként nem lehet oka panaszra a mezőny összeállítása szempontjából, hiszen Schumi, Rosberg és Vettel mellett még további három németnek szoríthatnak: minden bizonnyal a Force Indiá-s Adrian Sutil, a williamses újonc, Nico Hülkenberg és még a virgines Timo Glock is igyekszik majd kitenni magáért.
Bár a versenynek otthont adó 4,5 kilométeres Hockenheimring már nem az a szupergyors pálya, mint egy évtizeddel ezelőtt, két tényező, pontosabban azok összejátszása komoly izgalmakat ígér.
Ahogy a Hungaroringre, a Rajna völgyében fekvő német pályára is igaz, hogy általában hőség fogadja a csapatokat, most azonban eső és egyre hűvösebb idő várható, csapadék mindhárom nap bármikor hullhat – jelenleg is zuhog -, a hőmérséklet pedig a mára jósolt 30 Celsius-fok környékéről 20-ra esik vissza vasárnap délutánra.
A gumiszállító, a Bridgestone kísérletképpen a két egymástól legtávolabb eső gumikeverékét viszi Németországba – a szuperlágyakat az eső által lemosott aszfalt pár körön belül „megeszi” majd, míg a kemény abroncsoknál az ideális hőfokra melegítés jelent óriási kihívást. Különösen „fázhat” a gumiktól a Mercedes és Felipe Massa, a kemény keverékkel idén sem az ezüst nyilak, sem a ferraris brazil nem boldogult eddig.
A szombati időmérő és a vasárnapi verseny is a hagyományos időpontban, 14 órakor kezdődik.