A vasárnapi Német Nagydíj előtt röppent fel, hogy a Ferrari és a Red Bull szabálytalan első szárnyakkal trükközhet, a Hockenheimben készült fotók és videofelvételek alapján a riválisok úgy látták, hogy a két alakulat első légterelői a normálisnál jóval nagyobb mértékben görbültek a pálya felülete felé, ami előnyt jelenthetett a gyors kanyarokban – ez körönként akár háromtizednyi előnyt is adhat.

A Ferrari és a Red Bull is még vasárnap délelőtt cáfolta, hogy szabálytalan, mozgó aerodinamikai eszközt alkalmazna, és úgy tűnik, igazuk is volt, ugyanis az FIA műszaki ellenőre, Jo Bauer a futamot követően közleményben jelezte, hogy nem talált szabálytalanságot a két csapat autóin.

„Az általam látott képeken, …sem én, sem a mérnökök nem tudják megmagyarázni, de valami nagyon szokatlan látszik. Ha ez valami ravasz, de szabályos megoldás, akkor mi is gyorsan átvesszük” – mondta a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh.