Bár az F1-ben már 1999-ben bevezették a kerekek leszakadását elvileg meggátló rögzítőláncok alkalmazását, ezek működése a mai napig sem tökéletes, jó néhányszor röpködnek az abroncsok.

Tavaly egy ilyen balesetben vesztette életét tragikusan fiatalon a Forma-2-ben Henry Surtees, amikor fejen találta egy repülő kerék. Az F1-ben idén a Kínai Nagydíj egyik szabadedzésén repült el Sebastien Buemi autójáról szállt el mindkét kerék, az egyik hajszállal kerülte el a kamerát kezelő operatőrt, a múlt héten Hockenheimben pedig Vitantonio Liuzzi időmérős baleseténél múlott csak pár méteren, hogy a célegyenesben röpülő abroncs telibe találja a virgines Timo Glockot.

Jövőre változtatnak, a Forma-1-es műszaki munkacsoport döntése alapján megduplázzák a rögzítők számát:

„A kerékláncok ügyét nagyon komolyan vesszük. Tavaly ott volt Henry Surtees tragikus esete, és az F1-ben is jóval gyakrabban látunk repülő kerekeket,mint szeretnénk, és mint ahogy a kerékláncok bevezetésekor gondoltuk. Működnek ugyan, de nem elég megbízhatóan” – mondta a McLaren főmérnöke, Paddy Lowe.

„Az egyik legfőbb dolgunk, hogy folyamatosan növeljük a biztonságot, meg is egyeztünk a módosításban, jövőre minden felfüggesztésre egy újabb lánc kerül. Mivel bizonyos jellegű baleseteknél elvágódhat, ezért ahelyett, hogy egyet akarnánk 100 százalékosra gyártani, két egymástól független láncot teszünk fel, amely így jelentősen megnöveli a valószínűségét, hogy legalább egyik, de akár mindkettő teljesítheti a feladatát” – magyarázta a szakember.