Amikor tavaly nyilvánosságra került, hogy a Hell Energy Magyarország Kft. hároméves szponzorációs szerződést kötött a Forma-1 egyik legendás csapatával, a Williams istállóval, mindenki felkapta a fejét. Az energiaitalt gyártó, magyar tulajdonban lévő cég ezzel a megállapodással a márka globális térhódítását szerette volna elősegíteni. Nagy Zsolt, a cég globális marketingigazgatója szerint a Forma-1 világában való megjelenés olyan többletértéket tud biztosítani, amely nagyban támogatja legfőbb céljukat, hogy a nemzetközi piacon minél kedvezőbb pozíciót érjenek el.
Mikor és miért döntött úgy a Hell, hogy egy F1-es csapatot fog szponzorálni?
Nagy Zsolt: A márka és a termék 2006-ban keletkezett, értékesítése azóta is dinamikusan növekedett, 2008-ban pedig elérte a 100 millió darabot. Ennek hatására a 100 százalékos magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég 2009 elején döntött úgy, hogy szponzorációs megállapodást köt egy Forma-1-es csapattal, ezzel óriási lendületet adva a márka globális térhódításának. A Forma-1 világában való megjelenés olyan többletértéket tud biztosítani, amely nagyban támogatja legfőbb célunkat, hogy a nemzetközi piacon minél kedvezőbb pozíciót érjünk el. Büszkék vagyunk arra, hogy mi voltunk az első magyar cég, mely szponzorként meg tudott jelenni a száguldó cirkuszban, az energiaitalok között pedig a második helyen léptünk be a Forma-1-be.
Miért a Williams-istállóra esett a választásuk?
N.Zs.: Amikor megszületett a döntés, hogy a Hell energiaital márka megjelenik a Forma-1-ben, több csapattal is felvettük a kapcsolatot, többek között a Brawn GP-vel is tárgyaltunk. Az első megkeresést követően egy héttel, konkrét ajánlattal megérkezett Miskolcra a Williams szponzorációs igazgatója és a teljes menedzsment. Nagyon komolyan tárgyaltak velünk, noha ekkor még nem tudhatták a szponzoráció nagyságát, illetve a szándékunk komolyságát. Számunkra már akkor egyértelművé vált, hogy a Williams-csapattal fogunk megállapodást kötni.
Mennyire tervezik hosszú távon támogatni a brit istállót?
N.Zs.: Mi hosszú távra köteleztük el magunkat a Williams mellett, a szerződés egyelőre három évre szól, de vannak benne opciók a további együttműködésre is.
Mit vár a cég ettől az együttműködéstől?
N.Zs.: Mivel nemzetközi törekvéseink vannak, ezért úgy gondoltuk, hogy nemzetközi platformot kell létrehozni, és ehhez a legcélszerűbbnek a Forma-1-es megjelenést találtuk. Ha megnézzük, manapság egyre több energiaital megy az F1 és az autósport felé, ezért mi is azt gondoltuk, hogy ez a legjobb megjelenés, melyet nemzetközi szinten is, bármely országban lehet kommunikálni. Mivel a Hell jelenleg 18 országban van jelen, így ez a sportszponzoráció mind a 18 országban fejti ki marketinghatását.
Milyen feltételek mellett sikerült a szerződést megkötniük?
N.Zs.: A szponzoráció mértéke üzleti titok, de annyit elárulhatok, nem a Hell a brit istálló legfőbb támogatója. Ám a tavalyi megjelenésünket követően idén több felületen és látványosabb helyeken látható cégünk logója: az autók mindkét hátsó részén, az összes szerelő és mindkét pilóta hivatalos ruházatán a jobb karon, mindkét versenyző sisakjának elején, illetve Hülkenberg esetében még az ördögfej is díszíti a sisakot. Mi lettünk a csapat hivatalos italszállítója, valamint a versenyzők kulacsa is Hell-díszítést kapott. Mindent megteszünk azért, hogy pokoli erővel tudjanak küzdeni a minél jobb helyezésekért.