Szemmel látható a különbség a két szárny állása között
A riválisok már a múlt hétvégén Hockenheimben felfigyeltek arra, hogy a Red Bull és a Ferrari első szárnyai a megszokottnál sokkal hajlékonyabbak, a pálya bizonyos pontjain majdnem vagy valóban az aszfaltot súrolták.

A jelenség természetesen jelentős előnnyel jár a leszorítóerő terén, azonban a Német Nagydíj műszaki ellenőreinek döntése szerint ez még nem szabálytalan. A Ferrarinál a szabadedzések eredményeitől tették függővé, hogy ezen a hétvégén is bevessék-e a megoldást.

„Ugyanez a szárnyunk volt Silverstone-ban és Hockenheimben is. Hogy tulajdonképpen mit és mikor is láttak rajta mások, nem tudom. Silverstone-ban valóbaj új fejlesztés volt a szárny, de csak kis jelentőségű. Még nem is dőlt el, hogy használjuk-e itt is” – mondta a Ferrari vezető mérnöke, Chris Dyer.

„De minden hajlik, semmi sem végtelenül merev, a szárnyakra pedig nagyon szigorú szabályok vonatkoznak. Számos tesztnek és szabálynak kell megfelelniük” – hangsúlyozta a megoldás szabályosságát a ferraris.

A Red Bull a Hungaroringre levette az autójáról az F-csatornát, de a mindkét szabadedzést fölényesen nyerő csapatnál a Hungaroringen is látható volt a szárny furcsa viselkedése, a lassított felvételeken látszott, hogy a légterelő annyira meghajlott, hogy néhol az aszfaltot is érintette.

„Szerintem nem sok olyan alkatrész van, amiért ne panaszkodnának” – utalt a riválisokra a csapatfőnök, Christian Horner. „Nagy ügyet csináltak az első szárnyból – most épp ez a téma, előtte a diffúzor volt, azelőtt meg a felfüggesztés. Mi nyugodtak vagyunk az autó szabályszerűségét illetően, megfelelt az FIA tesztjein. A mérnökeink akár bóknak is vehetik, hogy a többiek megkérdőjelezik az autó szabályosságát” – mondta az angol az első szárnyról.   

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh továbbra sem érti, mit is csinálnak a Red Bull-osok:

„Nem azt állítom, hogy szabálytalankodnak, de az tény, hogy a szárnyvégek leérnek az aszfaltig. A Red Bullnál még egy kis védőpajzs is van rajtuk. Egyszerűen nem értjük, hogyan hajolhat olyan mélyre a szárny vége” – mondta az angol.