F1: Hamilton kínjában csak nevet 1
F1: Hamilton kínjában csak nevet 47 Míg a Red Bull elképesztő fölénnyel nyerte a Magyar Nagydíj időmérőjét, a pár futammal ezelőtt még valódi riválisuknak látszó McLaren mostanra lemaradt. A kvalifikáción Lewis Hamilton az ötödik lett, míg Jenson Button be sem jutott az első tízbe.

„Nem is csak két-három tizedről van szó, egy másodpercet veszítünk a középső szektorban és még felet az utolsóban. Megnézzük a belső kamerás felvételeket és csak nevetünk. Észbontó, hogy milyen gyorsan mennek! A mi autónk a legjobb formájában van, nem tudom, ők mi a fenét csinálnak, de hihetetlen, milyen gyorsak itt” – mondta a Red Bullról Hamilton.

„Elégedett vagyok a mai eredménnyel. Megkönnyebbülés volt bejutni a Q3-ba, mert nem sokon múlott. Utána teljesen kifacsartam az autót, szóval elégedett vagyok. Holnap nagyon kell koncentrálni, jól kell rajtolnom, mint ahogy az elmúlt versenyeken is tettem. Tisztán kell eljönni az első kanyarban, aztán menni tovább előre. Jó lenne pár helyet javítani a rajtnál, mert nehéz itt előzni. De készen állok, nyomhatjuk!” – mondta a korábbi kétszeres hungaroringi győztes.

Button csak a 11. helyről rajtol vasárnap, az angol szerint az autó egyáltalán nem tapadt az időmérőn:

„A szabadedzésen még nagyon jól ment, de a kvalifikáción egyszerűen nem találtam az egyensúlyt. Egy kicsit módosítottunk a beállításokon, de nem sokat segített. Az időjárás is változott egy kicsit. Délelőtt elégedett voltam az autóval, de délután egyszerűen nem tapadt. De legalább a tiszta oldalról rajtolok és maradt holnapra két szett friss gumim” – nyilatkozta a 2006-os győztes.

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh újra a Red Bull és a Ferrari hajlékony első szárnyaival jött elő, a wokingi vezető arra célozgatott, hogy a fair küzdelemben ők voltak a legjobbak.

„Azt hiszem, összességében mi voltunk a merev szárnyú autók közül a leggyorsabbak. Most így látjuk, de valószínűleg nem igyekeztünk eléggé ezen a területen. Tény, hogy minden szárny hajlékony, de ha a szabály szerint a végüknek 85 milliméterre kell lennie az aszfalttól, de mégis leérnek, akkor az már egy kicsit túlzás. Talán itt az ideje, hogy tisztázzuk, mi fér bele” – nyilatkozta  Whitmarsh a BBC-nek.