Nesze neked, unalmas Magyar Nagydíj! A jubileumi, 25. hungaroringi F1-es futamra nem lehetett panasz az izgalmak szempontjából: bokszutcai káosz, előzések, nagy kiesők és váratlan pontszerzők – mindenből kijutott vasárnap délután.
Ahogy a pilóták előre hangsúlyozták is, a Hungaroringen kulcsfontosságú a rajt. A helyekért kemény csata is folyt, de incidens nem történt. Vettel ezúttal jól jött el a pole-ból, de Fernando Alonso még nála is jobb volt, magabiztosan vette el a második helyet Mark Webbertől, sőt az első kanyarban még Vettelt is támadta, de a külső íven nem volt esélye.
Az első két kör után Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Petrov, Rosberg, Kubica, Barrichello, Hülkenberg volt a sorrend a pontszerző helyeken – a vezető német azonnal meg is kezdte az elszakadást az üldözőktől.
A 16. körben egy leszakadt szárnydarab miatt beküldték a biztonsági autót, Vettel, Alonso, Massa, Hamilton és mások is azonnal a bokszba siettek, káosz is lett. A renault-sok a csere után ráengedték Robert Kubicát az épp a saját boksza felé tartó Adrian Sutil autójára, csúnyán összeütköztek. Ugyanekkor Nico Rosberg elveszítette a rosszul rögzített jobb hátsó kerekét, a nagy lendülettel pattogó abroncs el is találta a Williams egyik szerelőjét, akit kórházba szállítottak.
A Renault hibája miatt Kubica később 10 másodperces stop&go büntetést kapott, de ez nem sokat számított, mert a sérült autóval végleg ki is állt.
A safety car a 18. körre hagyta el a pályát, a vezetés a bokszlátogatást kihagyó Webberé lett, és az újrarajtolásnál jelentős előnnyel is folytatta a versenyt. Mögötte Vettel, Alonso, a kiállásoknál helyet cserélt Hamilton és Massa, Barrichello, Petrov, de la Rosa, Hülkenberg és a megint szerencsés Button osztozott a pontszerző helyeken.
Újabb fordulatot Lewis Hamilton kiesése hozott a 25. körben, a McLaren műszaki hibával állt le. Vettelt a 32. körben vonták ki a forgalomból, bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért a biztonsági autó kiállása előtt túl nagy távolságot tartott, nem volt sportszerű az újrarajtolásnál.
Vettel a büntetés letöltése közben szintén nem viselkedett sportemberhez méltón, a bokszutcában az öklét rázva hajtott át. Öröm lehetett az ürömben, hogy sikerült visszatérnie Massa elé a harmadik helyre. A német kipottyanása után a kérdés az lett, hogy a rajt óta szuperlágy gumikon autózó Webber összegyűjt-e annyi előnyt Alonsóval szemben ahhoz, hogy a spanyol elé érjen vissza.
Az ausztrálnak ez végül sikerült is, elképesztő módon 43 kört, azaz majdnem a futam kétharmadát szuperlágyon teljesítve biztonságos távot épített ki és az élre tért vissza a cseréje után.
Alonso közben kimondottan lassú volt, Vettel egyre közelebb került hozzá a villámgyors Red Bull-lal, de előzéssel nem próbálkozott, sőt néha bele-bele is hibázott a kanyarokba az üldözés közben, majd az utolsó körökre fel is adta a harcot.
A williamses Barrichello Webberhez hasonlóan hosszú etapot teljesített, de miután a brazil is kiállt végre az 56. körben, kialakult a pontszerző helyek valós eloszlása: Webber, Alonso, Vettel, Massa, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, Button, Kobayashi és Schumacher követte egymást.
Az utolsó hely sorsa azonban nem dőlt el, a friss szuperlágy gumikon a Williams veteránja beérte Schumachert, keményen támadta egykori ferraris csapattársát, majd a 66. körben a célegyenesben meg is kezdte az előzést, amire a hétszeres bajnok sportszerűtlenül védekezett, Barrichellót centik híján felpasszírozta a bokszutca falára. Barichello előzése ennek ellenére sikerült, a hétszeres bajnokot pedig vizsgálat alá vonták a sportbírók.
Az első három mellett érdemes kiemelni, hogy Petrov és Hülkenberg pályafutása legjobb eredményét érte el, a Sauber idén először végzett mindkét autóval pontszerző helyen, és a Magyar Nagydíj volt az első futam az évben, amikor a három újonccsapat összes autója célba ért.
Mivel a két éllovas közül Hamilton nullázott, Button pedig csak a 9. lett, Webber a győzelmével átvette a vezetést a bajnokságban. Az állás igazán szorossá vált: Hamilton 157 ponttal a második, Vettel 151-gyel a harmadik, Button 147-tel szoros negyedik és Alonso hátránya is csak 20 pont az éllovashoz képest. A konstruktőri küzdelemben a Red Bull nyolc ponttal átvette a vezetést a McLarentől.
A Forma-1-ben most egy hónapos szünet következik, a világbajnokság augusztus utolsó hétvégéjén Belgiumban folytatódik.
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2010.08.01.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- 1:41:05.571
- 70
- 2
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 17.821
- 70
- 3
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 19.252
- 70
- 4
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 27.474
- 70
- 5
- Vitalij Petrov
- Renault
- + 1:13.100
- 70
- 6
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- + 1:16.700
- 70
- 7
- Pedro de la Rosa
- BMW Sauber
- + 1 kör
- 69
- 8
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- + 1 kör
- 69
- 9
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 1 kör
- 69
- 10
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- + 1 kör
- 69
- 11
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör
- 69
- 12
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 69
- 13
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- + 1 kör
- 69
- 14
- Heikki Kovalainen
- Lotus F1 Racing
- + 2 kör
- 68
- 15
- Jarno Trulli
- Lotus F1 Racing
- + 2 kör
- 68
- 16
- Timo Glock
- Virgin Racing
- + 2 kör
- 68
- 17
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- + 2 kör
- 68
- 18
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- + 3 kör
- 67
- 19
- Sakon Yamamoto
- Hispania Racing
- + 3 kör
- 67
- 20
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- kiesett
- 24
- 21
- Robert Kubica
- Renault
- kiesett
- 24
- 22
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- kiesett
- 16
- 23
- Adrian Sutil
- Force India
- kiesett
- 16
- 24
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- kiesett
- 2
- Legjobb kör: 1:22.362 Sebastian Vettel