Reggel már rosszul kezdődött a nap, mindjárt az első versenyen egy Forma BMW a rajt után nekicsapódott a gumifalnak. Rossz volt nézni, de a pilóta szerencsére simán kiugrott a kocsiból. Közelebbről megnéztem a kocsit a baleset után és a futómű alkatrészei úgy eltörtek, mint a ropi.

F1: Vasárnap fotós szemmel 1
F1: Vasárnap fotós szemmel 73 A délelőttöm GP2-es, GP3-as és Porsche betétfutamokkal telt. Egyik jött a másik után. Fotóztam a rajtrácson, utána futás a célegyenes végére, hogy legyen rajtkép az újságba. Rajt után még pár fotó a mezőnyről, lehetőleg a nyertesekre koncentrálva. Utána spuri vissza kockás zászlós leintéshez és a pezsgőlocsolós fotókról ne is beszéljünk. Dél körül már jó lett volna egy kicsit lassítani – na, akkor jött az igazi hajrá. Versenyzőparádé. Szerintem úgy utálják, ahogy csak lehet, de ez egy kötelező dolog a helyszíni nézők tiszteletére. Enis lányokból sorfal, ezer fotós, meleg, és még mosolyogni is kötelező. Egy kör a teherautó platóján. Sablonos kérdések a riportertől. Jó lehet.
F1: Vasárnap fotós szemmel 74 Enis lányok: az elmúlt három évben nem igazán voltak csinos lányok, persze az is lehet, hogy csak a ruhák nem voltak igazán jók. A lényeg, hogy most igazán jó volt köztük dolgozni. Kedvesek voltak és mosolygósak. Talán még több is lehetett volna, de én monogám vagyok.  Sebaj, jó volt töltődni köztük.
F1: Vasárnap fotós szemmel 75 Öt év után végre kaptam lehetőséget hogy a rajrácson fotózzam a nagyokat közvetlen a rajt előtt. Nagy volt a sürgés-forgás. Az autókat szárazjéggel hűtötték, az utolsó guminyomás-ellenőrzéseket is ott csinálták a szerelők. Még egyszer átnézték a számítógépeket. A rajt előtti utolsó interjúk, itt már senki sem mosolygott, feszült volt mindenki. Majdnem kaptam egy fülest mikor lefényképeztem egy kormányt közelről. Tíz perccel a rajt előtt kidobtak minket a rajtrácsról. Épphogy leértem a célegyenes végére a fotósemelvényhez. Kicsit tele volt… F1: Vasárnap fotós szemmel 76 Füldugó be, jött a rajt. Ez volt az utolsó pillanat, amikor még tudtam, ki vezet, kit kell fotózni. Menet közben, a pálya korlátja mellől ez teljesen követhetetlen. Aztán jött a biztonság autó. Na ott már nem tudtam mi van, de legalább összerázódott a mezőny. F1: Vasárnap fotós szemmel 77 Fotóztam sokat, lett egy-két jobb kép is, de most sem csináltam meg a World Press-képemet. A dobogó legalább jó lett. Valaki tudja mit ábrázolt az a kisplasztika, amit a dobogósok kaptak? F1: Vasárnap fotós szemmel 78 A győztes autóját még megnéztem utoljára, a gumik állapota érdekelt. F1: Vasárnap fotós szemmel 79 Azt hiszem, lesz mit elemezni a Bridgestone mérnökeinek.
F1: Vasárnap fotós szemmel 80 Az tudtátok, hogy az ország összes motoros rendőrét kivezényelték a Ringre?

Délután öt körül kezdtem el a képeket leválogatni, majdnem hétkor sikerült végre elindulni haza a Ringről. Félelmetes volt látni, ahogy a csapatok kamionjai már kifelé tartanak a pályáról, szerintem vasárnap estére már hűlt helye marad csak ennek a cirkusznak. Rossz belegondolni, hány embernek az élete áll csak utazásból, még akkor is, ha csillogó világ veszi is körül őket.
F1: Vasárnap fotós szemmel 81 Azért jövőre még leadom az akkreditálásomat a 26. Magyar Nagydíjra! :)