Németországban és a Hungaroringen szabályosnak minősítették az ellenőrök a Ferrari és a Red Bull autóját, holott a riválisok szerint mindkét istálló hajlékony első szárnyakkal trükközik. Alapesetben mindkét csapat első szárnyai hagyományosnak tűnnek, a menet közben keletkező légáramlatok hatására azonban a feltételezések szerint íves formát vesznek fel, amely növeli a leszorítóerőt.

Már vasárnap közölték a Red Bullal és a Ferrarival, hogy a következő, Belga Nagydíj előtt szigorúbb tesztekre kerül sor, az FIA-nak ugyanis jogában áll további vizsgálatokat elrendelni, ha felmerül a gyanú, hogy valamelyik autón mozgó alkatrészt alkalmaznak.

Jelenleg ötvenkilós súlyokkal tesztelik a szárnyakat, mindkét végükre egyet-egyet tesznek, a megengedett maximális elhajlás tíz milliméter. Úgy tudni, hogy az új ellenőrzések során megduplázzák a súlyterhelést, amennyiben pedig az FIA megítélése szerint kifogásolható eredmény születik, mindkét csapatot arra kényszeríthetik, hogy változtasson autóin.

Mark Webber szerint a riválisok számára csak savanyú a szőlő, ezért támadják folyamatosan a náluk gyorsabbakat. „Ha valakinek nem tetszik, amit a stopperen lát, rögtön védeni próbálja magát” – vélekedett a Magyar Nagydíjon győztes Webber. „Soha nem kellene büntetni a találékony megoldásokat és azokat, akik kiváló munkát végeznek, de néha ez történik.”