Christian Klien nagy eséllyel még idén versenyen is vezetheti majd a Hispania Racing autóját. Az persze nagy kérdés, hogy ki helyett ül autóba.
A HRT az évet a Bruno Senna-Karun Chandhok párossal kezdte, de Silverstone óta az első számú tesztpilóta, Sakon Yamamoto vezeti az egyik autójukat.
Először Sennát váltotta, majd a következő versenytől Chandhok autójába ült. Előbbit a pletykák szerint büntetésből küldték kispadra, mert kritizálta a csapatvezetést, utóbbit pedig pénzügyi okokból: nem fizette ki a vállalt összeget.
Nagy valószínűséggel szponzorai befizetik Yamamotót a hónap végi Belga Nagydíjra, de komoly az esélye Christian Klien beugrásának is, amit a csapatvezetés sem tagad.
„Mindig is azt mondtuk, hogy négy pilótánk van, és mindegyiküket alkalmazni akarjuk” – mondta a Hungaroringen Colin Kolles csapatfőnök, a Klien 2010-es versenyzésére irányuló kérdésre.
„Én vagyok az egyetlen tapasztalt versenyző a csapatnál” – reagált a felvetésre a 27 éves osztrák. „Persze a pénz nagyon fontos, de a csapat kerülhet olyan helyzetbe, amikor azt mondják, jobb egy tapasztalt versenyzőt az autóba ültetni.”
Kérdés persze, hogy mennyit tud hozzátenni a versenyautó fejlesztéséhez, hiszen Michael Schumachernél kevés tapasztaltabb versenyző van a mezőnyben, a jelenlegi autóval mégsem képes túl sokat kezdeni.
Klien 2004-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, ahol a Jaguar csapat tagja volt Mark Webber mellett. Miután 2004 végén a csapatot megvette a Red Bull, 2005-ben Vitantonio Liuzzival megosztva vezethette a csapat autóját. 2006-ban is a Red Bullnál versenyzett, de az Olasz Nagydíj után leváltották és Robert Doornbos került a helyére. 2007-ben a Honda tesztpilótája lett, majd ugyanezt a szerepet töltötte be a következő két évben a BMW-nél. Időközben a Peugeot csapattal Le Mans-ban is versenyzett.