Egyre több szakértő mondja azt Sebastian Vettelről, hogy talán még éretlen a világbajnoki címre, erre utalnak dührohamai is, amelyből a Magyar Nagydíjon is mutatott ízelítőt. Miután saját figyelmetlensége miatt áthajtásos büntetést kapott, nekiállt mutogatni a bokszban, a címzett Charlie Whiting versenyigazgató volt.
Vettel idén már nem az első győzelmet engedte ki a kezéből, igaz, volt, amikor a technika szólt közbe. Németországban kiszámolták, hogy a németnek akár 128 ponttal több is lehetne a neve mellett, persze technikai sportokban az ilyesmi nem több egyszerű játéknál. A számítás alapja egyszerű volt, ha Vettel pole után nem lett első, úgy kalkuláltak, mintha győzelmet veszített volna, függetlenül attól, hogy mindig, bármi megtörténhetett volna.
Vettel a hungaroringi hibájával tíz pontot veszített, de nézzük a többit: Bahreinben simán vezetett, amikor vissza kellett vennie a motorerőből, negyedikként beért ugyan, de 13 pontot veszített. Ausztráliában a pole-ból indult, simán vezetett, amikor defektet kapott, ez 25 pont mínuszt jelentett.
A kínai esőkáoszban Vettel rosszul rajtolt a pole-ból, csapata is vétett néhány taktikai hibát, így csak hatodik lett, ami 17 pont veszteségnek felel meg. Barcelonában fékhiba miatt kellett visszavennie Vettelnek, második helyett harmadik lett, három pont mínusz.
Törökország a két Red Bull ütközéséről marad emlékezetes, Vettel ekkor is mutogatott, 18 pontról maradt le. Kanadában a Red Bull sokáig várt a német kerékcseréjével, az elsőről a negyedik helyre esett vissza emiatt és 13 pontnak integethetett.
Silverstone-ban csapattársa lerajtolta az ismét pole-os Vettelt, majd koccant Lewis Hamilton McLarenjével és defektet kapott. Hetediknek ugyan előretornázta magát, de 19 ponttól itt is elesett. És végül Hockenheim, ahol Vettel a Ferrarik mögé esett vissza a pole-ból, első helyett harmadikként zárt és tíz pontot bukott.
Mindezek ellenére Vettelnek továbbra is jó esélyei vannak a vb-címre, jelenleg harmadik a pontversenyben tíz pont lemaradással az első helytől.