Az amerikai USF1 ugyan indulási engedélyt kapott az FIA-tól a 2010-es idényre, de a projekt végül összeomlott, a csapat nem jutott el a rajtrácsig. Az alakulat egyik szülőatyja, a korábban a Williamsnél és a Ferrarinál is megfordult, majd szakújságíróként közismertté vált Peter Windsor most megszólalt.
Az ausztrál származású brit a GPWeeknek adott egy hosszabb interjút, amelyben a sikertelenségük okaiként elsősorban a Forma-1 tavalyi szakadását, a sokáig bizonytalan viszonyokat nevezte meg, hozzátéve, hogy míg a többi újonc, a Lotus, a Virgin és a Hispania hagyományos módon, létező versenycsapatokra építve indult, ők az észak-karolinai Charlotte-ban az alapoktól kívántak építkezni, ezért nem fair a velük való összehasonlítás.
A csapatalapító arra is emlékeztetett, hogy annak ellenére, hogy a USF1-t eleve kis költségvetéssel képzelték el, azonban a beharangozott költségplafon elvetése is rosszul érintette őket.
„Egy pillanatig sem hittem, hogy nem fog sikerülni, egészen addig, amíg valóban vége nem lett. Az ember folyamatosan tanul, mindig küzd, minden tőle telhetőt megtesz a sikerért. A legtöbb ember ilyen a motorsport világában, nem adják fel, amíg nincs vége” – mondta Windsor.
„Természetesen nagyon szomorú voltam. De sokat is tanultam ebből, remélem, jobb ember lettem. Egy újszerű, kreatív F1-csapatot szerettem volna, meglett a nevezés is, 100 százalékot beleadtunk, de nem sikerült. Ez van, ha az ember valami újjal próbálkozik. De a megfelelő csomaggal, azaz a megfelelő emberekkel és körülmények között azonban újra nekivágnék.”
„Egy barátom nemrég azt mondta, hogy a megaláztatás jót tesz a léleknek, és bármennyire is nehéz ezt lenyelni, tudom, hogy igaza van. Nem mi voltunk az egyetlen új cég, amelyik nem élte túl a válságot, és így is messzebbre jutottunk, mint sok más versenyprojekt.”
„Gondolják, hogy Frank Williams csak 1978-ban kezdte? Hogy nem volt három kevésbé sikeres projekt a McLaren-féle projekt 4 előtt? De David Richards F1-es kezdeményezése sem jutott tovább a nevezésnél. Minden tiszteletem az övék, de érdemes perspektívában szemlélni a dolgokat” – magyarázta a USF1 bizonyítványát Windsor.
A szakember azt is elismerte azonban, hogy talán nem kellett volna az utolsó pillanatig ragaszkodniuk a teljesen önálló működéshez, inkább meg kellett volna szerezni a Toyota 2010-re épített autóját.
„Visszatekintve mindenképpen jobb lett volna, mint semmit sem tenni. Azonban gondot jelentett, hogy az üzlet nem csak a kasztnira, de a Toyota motorjaira is szólt volna, addigra pedig nekünk már szerződésünk volt a Cosworth-tel.”