Az idén szezonnyitóként szerepelt Bahreini Nagydíj szervezői 2010-re új nyomvonalat jelöltek ki az F1-es futam számára, egy betoldással 5412 méterről 6299-re növelték a versenyre használt aszfaltcsíkot, a negyedik kanyartól nyolc további kanyarral toldották meg a pályát.
Az egyébként addig csak sportkocsi-versenyeken használt szakasz azonban semmit nem adott hozzá a futamhoz, a szűk, kanyargós rész előzésre alkalmatlan volt, csakis a kör hosszát növelte.
A megdöbbenést keltően unalmas márciusi futam alapján a szervezők mostanra le is vonták a konzekvenciákat: a pályamódosítás kudarcát ugyan nem ismerték be nyíltan, de egy friss közleményben bejelentették, hogy a bővített pálya csak Forma-1 60 éves jubileuma alkalmából szerepelt, a 2011-es nagydíjat már az eredeti nyomvonalon rendezik.