Nagyon munkás, ugyanakkor eredményes hétvégén van túl Kiss Pál Tamás, a HELL Racing Team tehetsége. A silverstone-i futamokon majdnem teljesült az álma, ám élete első pole pozícióját egy századmásodperc miatt ezúttal még nem tudta elérni. Így is jól szerepelt, ugyanis a három versenyen elért 3., 4. és 5. helyével összetettben 11 pontra tudta növelni az előnyét a többiekkel szemben. Már csak három futam – hat verseny – van hátra, így egyre izgalmasabb az évad vége.
Hiába akarta nagyon Kiss Pál Tamás élete első rajtelsőségét megszerezni, egyik kedvenc pályáján, Silverstone-ban végül egy századmásodperc miatt nem indulhatott az első helyről. Miután ezen a hétvégén pótolták a májusban, a rossz időjárás miatt elmaradt brands hatch-i futamot, három versenyen kellett bizonyítania, hogy nem véletlenül vezeti a Brit Formula Renault bajnokságát. A hétvégének hét pont előnnyel vágott neki, és immár 11 egységgel vezet az összetettben.
– Nagyon vágytál már arra, hogy megnyerd az első időmérődet, ráadásul most az egyik kedvenc pályádon versenyezhettél. Miért nem sikerült beteljesítened az álmod?
Kiss Pál Tamás: Hatalmas balszerencsém volt, ugyanis a pénteki szabadedzéseken minden jól ment, az egyiket megnyertem, a másodikon pedig a negyedik legjobb időt értem el. Szombaton reggel viszont esett az eső, így teljesen más körülmények között vágtunk neki az első kvalifikációnak. Az utolsó körömben sikerült jól mennem , és a legjobb idő is az enyém volt , ám később kiderült, egy századmásodperccel túlléptem az edzés idejét, így ezt a kört elvették tőlem, és csak a hetedik lettem. A második időmérőre nem tudom mi történt, egyszerűen nem tudtam a nyolcadik eredménynél jobbat kihozni belőle.
– Ez igazán balszerencse. A futamokon sem segítettek a körülmények?
KPT: Végül is nem panaszkodhatok, hiszen a három futamon a legnagyobb riválisaim nem tudtak jó átlagteljesítményt nyújtani így az összetettben sikerült tizenegy pontra növelnem az előnyömet. Szombaton a korábban elmaradt versenyt pótoltuk, ahol a harmadik helyről indulva végül negyedik lettem. Szerencsémre az elején négyen elmentünk, így nem jelentettek számomra veszélyt a többiek, ugyanis az egyenesekben egyszerűen nem akart menni az autóm. A futam végére egy pontra csökkent az előnyöm összetettben, de szerencsére ennek ellenére nyugodt tudtam maradni.
– Gondolom ennek a nyugalomnak köszönhetően aztán vasárnap megmutattad, mit is tudsz valójában?
KPT: Sajnos hajnalban megint esett az eső, ám mire elrajtoltunk, a pálya nagy része felszáradt. A mezőny ezért „slick” gumikon vágott neki a futamnak. A rajtot jól kaptam el, előrébb is jöttem a hetedik pozíciómból, ám éppen előttem pördültek meg, és mire kikerültem őket, pár helyet visszacsúsztam. De bejött a safety car, volt időm rendezni a gondolataimat, és amikor újra nekilendültünk, hatalmas hajrával a harmadik helyen végeztem. A második futamon a nyolcadik rajtkockából vághattam neki a versenynek, és akárcsak délelőtt, megint előttem pördültek meg, ám ezúttal helyveszteség nélkül kikerültem őket. Végül ötödik lettem, és összességében sikerült tizenegy pontra növelnem az előnyömet összetettben.
– Egyre fogynak a versenyek. Gondolsz már a bajnoki címre?
|
KPT: Nem, ugyanis még három versenyhétvégén hat futam van hátra, és a soron következő ring szinte ismeretlen előttem. Megpróbálok nyomás nélkül versenyezni, és majd kiderül a végén, mire lesz elég a teljesítményem, illetve a 11 pont előny. Egyet ígérhetek, mindenhol a maximumot próbálom adni, hogy rajtam ne múljon semmi.