A McLaren a nyár eleji felívelés után lépéshátrányba került a riválisokkal szemben, de a csapatnál bizakodnak, hogy a nyári szünetet követően újra felzárkózhatnak. A tavalyi Belga Nagydíj pocsékul sikerült mindkét pilóta számára, egy baleset miatt Jenson Button és Lewis Hamilton is az első körben kiesett, ezért most sokkal többet várnak.
„Annak tudatában érkezünk a Belga Nagydíjra, hogy van mit behoznunk, Magyarországon nem volt valami jó versenyünk, úgyhogy az egész csapat szeretné ha a leghamarabb újra az élre kerülnénk. Bár bízunk benne, hogy a(z első szárnyra vonatkozó) szabályok tisztázása összébb rázza az élmezőnyt és Spa és Monza jobban fekszik majd az autónknak, mint a Hungaroring, nagyon fontos, hogy visszaszerezzük a korábbi lendületünket” – mondta Button.
„Bár nem gondoljuk, hogy a következő két futam a világbajnokság kulcsa, de az év végi tengerentúli versenyekre mindenképpen nehezebb lesz fejlesztéseket vinni, ezért fontos, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el most.”
„Imádok Spában versenyezni, az egyik igazán nagyszerű versenypálya és az egyik olyan nagydíj, amit mindenképpen szeretnénk megnyerni. Tavaly nem volt jó versenyem, hiszen a dombtetőn az első körben kilöktek, de ez csak növeli a motivációmat” – tette hozzá a címvédő.
Hamilton teljesen egyetért csapattársával: „Tavaly sem nekem, sem Jensonnak nem volt jó versenye, nem sokat láttam az autóból, de azt hiszem, meglökték és a balesetben én is kiestem. Furcsa volt a garázsból nézni az egész futamot. Spa az egyik legnagyszerűbb Forma-1-es pálya, nagyon szeretnék nyerni. Mindent beleadok majd, hogy újra ott legyünk a bajnoki küzdelemben, nagyszerű lenne győzelemmel zárni a hétvégét!”
„A szünetben alkalmunk volt elgondolkodni, hogyan javítsuk az autót az idény hátralevő részére, nemcsak a következő futamtól remélünk jó eredményeket, bízunk benne, hogy a továbbiakban is jobb lesz a tempónk. Csalódást keltő kiesés után érkezem Spába, de megvizsgáltuk és megtaláltuk az okokat, bízunk benne, hogy nem fordul elő újra” – utalt a hungaroringi műszaki hibára az angol.
A csapatfőnök, Martin Whitmarsh szerint még van potenciál az autóban, jó irányba haladnak.
„Több okból is nagyon jól jött a nyári szünet: először is jól megérdemelt pihenést hozott a csapattagoknak, másodszor gondolkodási lehetőséget adott a mérnökeinknek, és a szélcsatornánk karbantartására is alkalmat adott.”
„A csalódást keltő Magyar Nagydíj után keményen hajtunk, hogy visszatérjünk a korábbi teljesítményünkhöz. A legutóbbi fejlesztések javítottak a leszorítóerőn, de úgy tűnik, még nem hoztuk ki a maximumot a csomagból. Még bőven van lehetőség az autóban, reméljük, hogy inkább előbb, mint utóbb sikerül is teljesen kiaknázni” – magyarázta Whitmarsh.
A brit Autosport értesülése szerint egyébként a McLaren úgy tervezi, hogy a Belga Nagydíjon még beveti, de az Olasz Nagydíjon már mellőzi majd az F-csatorna használatát, ugyanis becsléseik szerint a versenynaptár leggyorsabb pályájának számító, alacsony leszorítóerőt követelő Monzában egyszerűen már nem nyújt további előnyt az amúgy is a leszorítóerő csökkenését eredményező megoldás.