A Német Nagydíjon merült fel, majd a Magyar Nagydíjon vált hangossá a riválisok elégedetlensége a Ferrari és főképp a Red Bull által alkalmazott, a versenytempónál extrém mértékben meghajló – és ezzel komoly előnyt biztosító – első szárnyak miatt.
Bár az első légterelők hajlása haladás közben szemmel láthatóan túllépte a szabályok nyújtotta kereteket, az alkatrészeket az FIA ellenőrei a műszaki vizsgálatoknál rendre szabályosnak találták.
A további trükközés kiszűrésére a hétvégén Belgiumban már komolyabb terheléssel tesztelik a szárnyak hajlékonyságát, ez azonban nem minden, az Autosport értesülése szerint az Olasz Nagydíjtól további szigorítások következnek.
Mivel a szakértők egy része szerint a szárnyak extrém hajlásába a padlólemez kialakítása is belesegíthet, így Monzában már ezt alaposan ellenőrzik majd. Az FIA Forma-1-es versenyigazgatója és műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting erre még a nyári szünetben, levélben figyelmeztette a csapatokat.
Bár a dokumentum értelemszerűen nem tért ki részletesen a várható vizsgálatokra, az Autosport szerint Monzától az hajlékony padlólemez kiszűrésére az alsó kopólemez szigorúan csak két, egyenként legalább egyméteres darabból állhat, és az ellenőrök az összes tartó- és rögzítőelem stabilitását is szigorúan megvizsgálják majd.