A Red Bull régóta arra panaszkodik, hogy az általuk használt Renault-erőforrások teljesítményhátrányban vannak a riválisok motorjaihoz képest, ugyanis míg a francia gyártó a fejlesztések 2006 végi befagyasztása óta tiszteletben tartotta a korlátozásokat, a többiek – elsősorban a Mercedes – trükkös javítgatásokkal fölényre tettek szert.
A Milton Keynes-i csapat 2010-re szeretett volna Mercedesre váltani, de mivel ez nem sikerült, idén komoly kampányba kezdett a motorteljesítmények kiegyenlítéséért – eddig azonban sikertelenül.
„Igazán bosszantó. A Renault körülbelül három tizeddel gyengébb körönként, de még mindig nem kapott zöld utat (az egyenlősítés). Először a FOTA-n (a csapatok szervezete) belül kellene megegyezésre jutnunk, de a Mercedes még mindig ellenáll” – panaszolta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az osztrák Laola1.at-nek.
Míg a Red Bull – és a Renault – a lóerőhiányt hangsúlyozza, a Mercedesnél azzal érvelnek, hogy a francia erőforrás más jellemzői, a vezethetőség, a hűtés, a fogyasztás kompenzálják ezt.
Német lapértesülés szerint egyébként a Red Bull a háborgás mellett azért más irányban is dolgozik, a TZ úgy tudja, hogy Bernie Ecclestone támogatásával a csapat esetleg elcserélné a motorszerződését a Mercedest használó Force Indiával. Mivel a Mercedes már korábban jelezte, hogy nem vállal negyedik csapatot, így a Milton Keynes-iek számára csak ez a lehetőség kecsegtet sikerrel.
A hírt később mindkét érintett csapat cáfolta.