A több F1-es csapatot is megszégyenítő gyárkomplexummal rendelkező Epsilon Euskadi főnöke, Joan Villadelprat cáfolta a híresztelést: a korább McLaren-, Ferrari-, Benetton- és Renault-szakember tisztázta, hogy mindössze technikai partnerséget ajánlott a Hispaniának, amely megszakította a kapcsolatát a korábbi konstruktőrével, az olasz Dallarával.
„Nem tudom, honnan vették ezt (az összeolvadást). Tárgyaltam Jose Ramon Carabantével (a HRT főnöke) a lehetséges együttműködésről, amelynek keretében technikai hátteret adhatnánk. Mi ügyfeleket keresünk, a Hispania pedig egyértelműen a lehetséges ügyfeleink közé tartozik, szüksége lehet a munkánkra, ha nincs kizáró ok” – mondta Villadelprat utalva arra, hogy a közös munka csak akkor jöhet össze, ha ők maguk nem jutnak az F1-be.
„De ennyi az egész, szó sem volt összeolvadásról – persze nem is zárok ki semmit” – tette hozzá.
A 2011-re korábban jelentkező projektek közül már csak három maradt állva, a szerb Stefan GP, a Jacques Villeneuve-féle Durango és az Epsilon Euskadi, az amerikai Cypher, és az egyik favoritnak számító francia ART is visszavonta a pályázatát pénzügyi okokra hivatkozva. Úgy hírlik, hogy az Epsilon Euskadinál sem biztos még a gazdasági háttér, és így a bekerülés.
„Az Epsilon azért több egy F1-es projektnél. 130 emberünk van, nem akarjuk kockáztatni a stabilitásunkat azzal, hogy olyasmibe vágunk bele, amit nem bírunk. AZ FIA jól ismeri a projektünket, már csak választaniuk kell a három pályázó közül. Mi felvázoltuk nekik a helyzetünket, ideértve a pénzügyi hátteret is, leszögeztük, hogy kötelezettséget vállalunk, még akkor is, ha most még nincs is véglegesítve minden üzlet” – mondta Villadelprat.