Ahogy Kimi Räikkönentől tavaly és azelőtt is láthattuk, a Belga Nagydíj rajtjánál bizony előnyt lehet szerezni azzal, ha valaki kiengedi az autót a célegyenes végi hajtűkanyar, a La Source bukóterébe és kikerüli a lökdösődést.
Bár a La Source külső ívére „elrettentésként” műfű került, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting és a versenybírói testületben ülő 1992-es világbajnok, Nigel Mansell is figyelmeztette a versenyzőket, hogy idén már nem lesznek elnézőek a hasonló manőverek esetén.
„Néhány versenyző felvetette a kérdést, Nigel Mansell pedig azt mondta, hogy legyünk sportszerűen és a határon belül vezessünk. Mindannyian tudjuk, hogy a fehér vonalon belül kell maradni, reméljük mindenki sportszerű is lesz” – mondta Lewis Hamilton.
A pilótáknak azt is elmondták, hogy abban az esetben, ha kiszorítják őket, nem jár büntetés a bukótér használatáért, Michael Schumacher azonban attól tart, hogy lehetnek majd olyanok, akik szándékosan „kerülnek bajba”.
„Azt hiszem, meg kell majd tárgyalnunk a dolgot, mert nem mindegy, hogy valaki készül arra, hogy kiszorítják vagy kivárja,amíg megtörténik. Kimi például nem is tudta volna bevenni a kanyart azzal a sebességgel, fékeznie kellett volna. Eleve azzal kalkulált, hogy ki kell mennie, hogy elkerülhesse a lelassulást. Ez vajon belefér vagy sem? Majd meglátjuk.”
„Szerencsére egy versenyzőkolléga is segíti a stewardokat a döntésben, remélem, Nigel tapasztalatával jól ítélik meg a helyzetet! Szerintem nagyon fontos, hogy olyan bírók is legyenek, akik jól átlátják a helyzetet. Egyértelműen jobb így, mint korábban, amikor csak olyan stewardok voltak, akik soha nem ültek versenyautóban, így nem érthették meg a mi nézőpontunkat” – tette hozzá a hétszeres bajnok.