Ugyan Belgiumban kiválóan szerepelt a Renault által első ízben bevetett F-csatorna, Robert Kubica az időmérőn és a futamon is bírta a McLaren és a Red Bull tempóját, a francia csapat Olaszországban, sőt Szingapúrban sem szereli majd fel az aerodinamikai megoldást.
„Monza elég nehéz verseny lesz. Egészen más leszorítóerőt kíván a pálya, minden valószínűség szerint nem lesz az autón az F-csatorna. Szingapúr jól feküdhet majd nekünk, de valószínűleg ott sem lesz fenn” – mondta Kubica vasárnap, utalva arra, hogy a délkelet-ázsiai helyszínen pedig túl kevés az egyenes.
Bár az F-csatorna lényege éppen az, hogy az egyenesekben a leszorítóerő csökkentésével növeli a végsebességet, ezért a lassú, kanyargós részeket nélkülöző Monzában ideálisnak tűnhet a használata, valójában az olasz pálya annyira alacsony leszorítóerőt követel, hogy egyszerűbb és hatékonyabb egy speciális csomaggal készülni rá, mint az F-csatornával kísérletezni.
Úgy tudni, hogy a Renault mellett a megoldás feltalálója, a McLaren sem veti majd be az F-csatornát Monzában, a csapattól azonban sem cáfolni, sem megerősíteni nem akarják a múlt héten felröppent hírt.
„Nem látom értelmét, hogy a versenyt megelőzően felfedjük a riválisaink előtt, mire készülünk” – mondta a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.