Megy a dilemmázás a csapatok között, hogy Monzában használják-e az F-csatornát, a Williamsnél azonban nem értik a felhajtást. Sam Michael technikai igazgató szerint nem kérdés, hogy még akkor is az autón kell tartani a rendszert Monzában, ha az jelentősen eltér az összes pályától.

Eredetileg azt tervezte a McLaren, hogy nem használja az F-csatornát, de végül úgy döntött, hogy majd a pénteki tapasztalatok alapján határoz a kérdésről. Ugyanerre az álláspontra helyezkedett a Renault, a Ferrari és a Red Bull is, noha a monzai pálya kifejezetten alacsony leszorítóerőt kíván.

Michael szerint az F-csatorna a monzai adottságok miatt jelenthet némi hátrányt, előnyből mégis sokkal többet lát, így csapata el se gondolkozott azon, hogy módosítsa-e az autót. „Nem igazán értem ezt az F-csatorna ügyet” – vélekedett Michael. „Még a monzai szárnyunkon is jelentős légellenállás-különbség látszik, nem értem, miért ne kellene használnunk a rendszert.”

„Fix szárnyakkal dolgozunk, úgyhogy az F-csatorna csakis előnyt jelenthet. Számunkra ez nem kérdés, szerintem mindenki használni fogja.” Bár az F-csatorna lényege éppen az, hogy az egyenesekben a leszorítóerő csökkentésével növeli a végsebességet, ezért a lassú, kanyargós részeket nélkülöző Monzában ideálisnak tűnhet a használata, valójában az olasz pálya annyira alacsony leszorítóerőt követel, hogy egyszerűbb és hatékonyabb egy speciális csomaggal készülni rá, mint az F-csatornával kísérletezni.

Ez az elmélet és ezt teszi a Renault is, az istálló azonban fontolgatni kezdte az F-csatorna használatát is. „Monza jelentősen különbözik az összes pályától, ezért egy olyan csomagot kellett készítenünk, amelyet máshol nem fogunk használni” – nyilatkozta a technikai igazgató, James Allison. „Monzában olyan hosszú egyenesek és olyan kevés kanyar van, hogy a lehető legkisebb szárnyakat kell használnunk. Ezzel együtt alternatív megoldásként működhet az F-csatorna is, ki kell derítenünk, hogy gyakorlatban is előnyt jelent-e.”