A tifosók megkapták, amire vágytak: a Ferrari 2006 után újra győzni tudott Monzában, Fernando Alonso megnyerte a 2010-es Olasz Nagydíjat. A második Jenson Button, a harmadik Felipe Massa lett.
Button kiválóan eljött a rajtnál, Alonso Massával küzdött, Hamilton is próbálkozott a két Ferrarival, de a második sikánnál túl közel ment Massához, aki a fordulásnál eltörte a jobb első felfüggesztését, a mclarenes ki is esett azonnal.
A rajtnál Rosberg, Kubica és Hülkenberg ragyogóan tört előre, míg Vettel egy, Webber pedig öt helyet esett vissza, rosszul startolt. A futam kezdete után a világbajnoki éllovas kiszállt, a második pedig csak az utolsó előtti pontszerző helyen a 9. pozícióban autózott.
Az első körökben Button, Alonso és Massa azonnal elszakadt a mezőnytől, az első hármast Rosberg, Kubica, Hülkenberg, Vettel, Webber, Schumacher és Sebastien Buemi követte a pontszerző helyeken.
A 21. körben a Red Bullnál újra munkába állt a technika ördöge, Vettel motorproblémával küszködött, Webber át is vette a 7. pozíciót tőle. A német végül magára talált, maradt a 8. helyen.A pontszerző helyeken nagyon hosszú ideig nem történt semmi változás, mindenki hosszú etapot vállalt a lágy gumin. A kerékcseréket Kubica kezdte a 34.körben, utána két körrel Rosberg és Webber állt ki, de az ausztrál nem tudott pozíciót nyerni, azonban nem sokkal később megelőzte a renault-s lengyelt.
A 37. körben ment ki a vezető Button, míg a ferrarisok kint maradtak – Alonso egy körrel később csak hajszállal, de a mclarenes elé ért vissza a saját kiállása után. A hazai közönség előtti győzelem felé autózó spanyol a lekörözések során lassan le is szakította magáról a címvédőt.
Webber előrelépése jó időre elakadt Nico Hülkenberg miatt, ugyanis a williamses német az első sikánt levágva maradt az ausztrál előtt, aki egy darabig arra várt, hogy a vélt szabálytalanság miatt az újonc átadja neki a pozíciót, a versenybírók azonban nem léptek az ügyben. Webber az 50. körben előzte meg aztán Hülkenberget.
Míg a pontszerző helyeken szinte mindenki kereket cserélt, Sebastian Vettel egészen az utolsó körig, maradt a lágy gumikon, és amikor a végül kiállt, vissza is tudott térni ugyanoda, ahol előtte állt, azaz a negyedik helyre.
A futam végeredménye hollywoodi forgatókönyvhöz méltóan alaposan összerázta a Spában széthúzódott bajnoki élmezőnyt: Webber újra az élre állt (187 pont), Lewis Hamilton öt egységgel mögötte a második, Alonso fellépett a harmadik helyre (166 p), szorosan mögötte pedig Button (165 p) Vettel áll (163 p).
A világbajnokság két hét múlva már Ázsiában, a villanyfényes Szingapúri Nagydíjjal folytatódik.
Olasz Nagydíj, Monza, 2010.09.12.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1ó 16:24.572
- 53
- 2
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 2.938
- 53
- 3
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 4.223
- 53
- 4
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 28.193
- 53
- 5
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 29.942
- 53
- 6
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 31.276
- 53
- 7
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- + 32.812
- 53
- 8
- Robert Kubica
- Renault
- + 34.028
- 53
- 9
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 44.948
- 53
- 10
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- + 1:04.200
- 53
- 11
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:04.200
- 53
- 12
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- + 1:06.100
- 53
- 13
- Vitalij Petrov
- Renault
- + 1:18.900
- 53
- 14
- Pedro de la Rosa
- BMW Sauber
- + 1kör
- 52
- 15
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- + 1kör
- 52
- 16
- Adrian Sutil
- Force India
- + 1kör
- 52
- 17
- Timo Glock
- Virgin Racing
- + 2kör
- 51
- 18
- Heikki Kovalainen
- Lotus F1 Racing
- + 2kör
- 51
- 19
- Sakon Yamamoto
- Hispania Racing
- + 2kör
- 51
- 20
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- + 3kör
- 50
- 21
- Jarno Trulli
- Lotus F1 Racing
- kiesett
- 47
- 22
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- kiesett
- 12
- 23
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- kiesett
- 1
- 24
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- kiesett
- 1
- Legjobb kör: 1:24.139 Fernando Alonso