Bár korábban Monaco és a Hungaroring is a McLaren pályájának számított, a wokingi autónak jól feküdtek a nagy leszorítóerőt kívánó helyszínek, idén nem ez volt a helyzet. A hétvégén újabb hasonló pálya következik Szingapúrban, de a csapatnál bíznak benne, hogy a Magyarországon egészen versenyképtelen MP4-25-ös azóta sokat fejlődött.

„Fontos hétvége ez, különösen azután, hogy milyen gyenge tempónk volt Magyarországon. Azóta elég nagy fejlesztéseink voltak, és sikerült megértenünk azt is, hogyan használjuk ki őket, hogyan hozzunk ki nagyobb leszorítóerőt az autóból. Bízunk benne, hogy fel tudunk zárkózni” – mondta el a csapat vezető versenymérnöke, Phil Prew.

„Magyarország után tudtuk, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Azóta sok újításunk jött, Spában és Monzában is, már azok is ott lesznek az autón. Ezenfelül Szingapúrra is vannak fejlesztéseink, új első szárny és más leszorítóerőt növelő elemek. Tudjuk, hogy a fejlesztések működnek, hiszen már az elmúlt futamokon is láttuk, igaz, más leszorítóerőnél.”

Prew szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség által a Red Bull és a Ferrari trükkös, hajlékony első szárnyának kiszűrésére megszigorított vizsgálatok is összerázzák az élmezőnyt, a Red Bull nem lesz olyan hatalmas fölényben, mint a Hungaroringen volt.

„A mostanra érvénybe lépett szabályok kiegyenlíthetik az erőviszonyokat. A Red Bull és a Ferrari által gyaníthatóan megszerzett előnyt nehezebb kiaknázni. Remélem, hogy közel leszünk, persze vakmerőség lenne most megmondani, hol is állunk majd.”