A 2009-ben bevezetett szabályok szerint egy pilóta egy idény alatt nyolc friss motort használhat, ez után minden egyes új erőforrás beépítése 10 helyes rajtbüntetést eredményez. A szezonból még öt futam van hátra, a bajnoki esélyesek közül pedig Fernando Alonso áll a legrosszabbul ebből a szempontból: a spanyol – és csapattársa, Felipe Massa is – már az utolsó szabadon felhasználható motorját gyűri Szingapúrban.
A szabadedzéseken a csapatok általában használt motorokkal küldik pályára az autókat és a versenyeken is lehetőség van erre, ezért Alonso nem is aggódik túlságosan:
„Nincs ok az aggodalomra a motorproblémák miatt, mert a régi motorokat is használhatjuk még. És nincs is már olyan pálya, ahol a kör nagyobbik részén padlógázon mennénk” – idézte a brazil O Estado de S.Paulo a kétszeres bajnokot.
„Szingapúr utcai pálya, ahol a motorok nem számítanak annyira” – emelte ki a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali is.
A McLaren vezető versenymérnöke, Phil Prew szerint sem jelent majd sokat, hogy a ferrarisok a nyolcadik erőforrásnál járnak:
„Szerintem csakis a péntekre lesz hatással, akkor majd használt motorokkal mennek. Úgy gondolom, hogy nekünk ebből semmi előnyünk nem lesz sajnos” – mondta a wokingi szakember.